Annons:
Etikettdiorama
Läst 692 ggr
DIOWORK
10/19/19, 4:22 PM

Erfarenhet RDG Miniatures

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag har just beställt 2 dioramakit från rdgminiatures i England. Det var ett spontanköp, fick feeling att så småningom bygga något som inte har med ww2 att göra. De hade ett ruskigt fint kit med vikingar också men det får vänta lite. Kittet på denna bild är i 75mm. Young Guard, alltså franska soldater från Waterloo. Enheten slogs delvis i bebyggelse i slaget vilket passar mig utmärkt. Jag kan då bygga upp lite husruiner runt figurerna vilket skapar ett fylligare diorama. Min fråga är om någon har erfarenhet av figurer från RDG?

Annons:
DIOWORK
10/19/19, 4:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det andra kittet är: 1/32 Chasseurs a cheval de la Garde Imperiale. Här får man med en del av en byggnad, jag kommer nog lägga till en vägg på högra sidan så scenen blir lite mer inramad. Med spänning ser jag nu fram att packa upp dessa figurer. /Erik

Janne Nilsson
10/19/19, 6:35 PM
#2

Han är här i Eindhoven. Du kan lita på honom men ibland kan det fattas delar. Det är bara att skriva så skickar han en ny del. Köpte precis Over the Top. Vikingscenen är slutsåld. Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

DIOWORK
10/20/19, 1:51 AM
#3

Wow är du där Janne! Kul att höra. Tack för feedback! Tittade också på Over the top, men valde 1800-talet istället. Vi ses nästa helg, då får du rapportera från SMC. /Erik

MarkusN
10/20/19, 1:03 PM
#4

Han (RDG) verkar ju har väldigt mycket spännande! Fantastiskt mycket energi figurer och dioramor tycker jag. Nu lär det bli dyrt…. 😇men tack för tipset 😃

DIOWORK
10/20/19, 10:39 PM
#5

#4 Markus, he he, ja det kostar och det gick liksom inte att säga nej… Det här kommer bli spännande:)

Upp till toppen
Annons: