Annons:
Etikettallmänt
Läst 1220 ggr
Janne Nilsson
9/14/19, 8:33 PM

Brukar ni använda Micros Scale Krystal Clear?

Hur funkar det?

Hur tjockt blir själva rutan?

Hur stora gap funkar det på?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Annons:
flyingdragon
9/15/19, 5:52 PM
#1

Jag använder mig av Krystal Clear från just Microscale. Jag använder den främst till att limma dit huvar och dylikt. Vill minnas att det funkar på gap på upp till 1,5-2 mm.
Kan dock inte svara på hur tjock rutan blir, beror väl lite på hur mycket man använder. En nackdel är att det är vattenbaserat, vatten löser upp det även när det har torkat.
Skulle vilja ha tag på en liknande produkt som inte löses upp av vatten när det har torkat.
Var kanske inte till så stor hjälp, men kanske kunde bidra med något. 🤔

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Falken70
9/15/19, 10:16 PM
#2

Har "byggt" rutor på runt 5mm diameter med Krystal Clear. Man får hålla på en stund o lägga lim runt kanterna o dra mot mitten innan det liksom flyter ihop o bildar en tunn hinna. Tycker dock att det kvarstår en viss "orolighet" när det torkat, lite som gamla handblåsta fönster. 

Men när mattmonstret käkat upp den lilla rutan är det guld värt.

bommen99
9/16/19, 6:00 AM
#3

Jag undrar om det "nya" UV limmet kan vara ngt. Det är i alla fall vattensäkert. Jag har testat lite och man kan nog lägga lager på lager och hur tunna vete tusan, kanske beror på handen som håller tuben..😃

//håkan

Janne Nilsson
9/16/19, 12:46 PM
#4

Tack för tipsen. Nu kanske mitt tanke bakom är det klassiska att göra rutor men jag tänkte använda kapillärkraften för att täta vissa glipor när jag ska gjuta.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Upp till toppen
Annons: