Annons:
Etikettallmänt
Läst 6002 ggr
bommen99
2019-08-21 10:20

Nytt lim

Nytt "tandläkar-lim"

Har någon testat det nya limmet "BONDIC) som härdar med UV-ljus? För mig verkar det intressant då man kan kludda och sedan torka upp spillet och först efter 4 sekunders UV-ljus så härdar det. Verkar vara en bra produkt, om än kanske lite dyr…

Söker man på bondic lim på nätet så hittar man många olika försäljare. Ngt billigare direkt från USA, men frakten kanske dyrare

Annons:
Sabud
2019-08-22 12:06
#1

Har inte testat just Bondic men har erfarenhet av UV-härdande limning i med-tech-industrin med olika typer för diverse material. Detta dyra bra till allt-lim (?) ställer jag mig lite frågande till. Tror att våra etablerade och utmärkta snabblim är ett bättre val. Bara vad jag tror;)

bommen99
2019-08-22 13:13
#2

Tack Sabud. Jag är nog böjd att hålla med dig, men man vet ju aldrig förrän man testat. Kanske bra vid vissa tillfällen och intressant om det fäster på mässing. Dessutom finns det någon på detta forum (kanske fler) som har allergi mot alla sorters CA. Nåja, får se vad jag gör.

bommen99
2019-08-23 08:00
#3

OK, svagt intresse för den annars mycket populära produkten UV-LIM 🤪

Nåväl ni klentrogna, jag har best ett uv lim. Observera, jag har inte angett detta på sidan "nytt i verktygslådan" , så jag förväntar mig igen bassning,,, eller 😮

//h

GusLars
2019-08-23 11:13
#4

Har ingen aning alls om sådant lim. håller mig till Loctite power glue fungerar på allt och ca lim till plast.
Lars

Lars

bommen99
2019-09-02 14:01
#5

Nu ligger det lite mer info ang UV limmet i den tråd där den skall ligga, i Nytt I Verktygslådan

Inget mer kludd i denna tråd alltså

//håkan

Upp till toppen
Annons: