Hej!
Nu har jag ett nytt dilemma :D Jag har klarlackat med X-22 över färdig målat plan och dekaler. Nu tänker jag vädra planet med tamiyas svarta panelline (vattenlöslig?) och göra lite "repor" med X-11 (chrome silver) eller XF-16 (flat alu). Vilken ser bäst ut tror ni ? X-11 eller XF-16 ?
Förutom detta tänker jag också ge mig i kast med oljefärger för att se hur det går
MEN nu är fråga, efter att allt detta är gjort, så vill man väl inte använda klarlack X-22? Då kommer modellen se sliten ut, men glänsa som en pärla i solen :D Jag vill ha den matt efter sista klarlacken.
Jag fundera ett tag på att skita i att lacka den efter vädringen. Men insåg då att eftersom den förhoppningsvis får stå framme (frugan är chef!) så kommer man behöva damma av den med en fuktig trasa ibland. Då är jag rädd att vädringen släpper när man "dammar" av den. Därför vill jag lacka den efter vädringen
Vet någon hur detta funkar? Jag har köpt tamyias XF-86 (flat clear) men när man titta på vätskan ser det ut som där är färgpigment i den? Hur funkar deras XF-86?
Kort och gott det jag undrar är hur man lackar ett bygge efter vädring utan att den ser "glansig" ut efteråt ?
Många tack/ and1