Annons:
Etikettfartyg-båtar
Läst 970 ggr
jonatand69
6/30/19, 1:55 AM

Bounty 1:45 Occre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Min 2'a modell har precis kommit igång och än så länge har det flutit på bra…
Som jag skrev i bygghögentråden har är det grymt varmt här nere i Spanien för tillfället så jag har faktiskt kommit längre än jag borde pga att jag inte orkat vara ute så mycket sista dagarna och det ska ju hålla i sig ett tag till så jag kör väl på här med min Bounty… 😓😇
Anledningen till att det blev just Bounty som min andra modell är tack vare MarkusN… Jag satt och kollade på hans byggtråd och min fru råkade kolla och tyckte oxå den var cool med den öppna sidan (tittskåpseffekt) :-P

Så när jag nyligen fyllde år så hade hon köpt denna till mig… Då kan man inte klaga direkt… ❤️🎁

Så jag har kommit så långt att jag har betsat och satt ihop själva skelettet och några andra smådelar för att stärka upp vissa delar på skeppet redan i början.
Sen har jag plankat, slipat och lackat några av däcken…

Annons:
flyingdragon
6/30/19, 9:34 AM
#1

Spännande projekt kommer att följa detta. Måste bara säga (igen) att du har en väldigt snäll fru, kan hon lära min tror du? 🤔😃

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

jonatand69
7/6/19, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 tack igen… 👍 Hahaha… Man får vara lite slug bara och en stor näve tur så kan det ske under… 😂😂😂 Hettan håller i sig så jag har faktiskt kommit lite framåt i byggandet… Över 30 i skuggan så Jag går ut senare när solen börjar dala… 👍 Har lagt golvet längst ner och planka främre och bakre nedersta däck men bara monterat det främre + en av väggarna…

MarkusN
7/7/19, 11:44 AM
#3

Kul att du kommit igång! En reflektion jag fick för sent i mitt bygge var att dörrarna på undre däck verkar vara väldigt små gör skala. Det verkar mera rimligt att de nådde från "golv till tak". Hann inte med att skifta förrän däcket ovan, vilket fortfarande stör mig lite. Du bygget ju givetvis helt som du vill, men jag tänker att jag nämner det, eftersom det inte verkar vara för sent 😉😇

MarkusN
7/7/19, 11:46 AM
#4

*för skalan..

Upp till toppen
Annons: