Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 726 ggr
[Ilmavoimat]
6/8/19, 11:03 AM

ZZ Top 6 juni 2019

Den 6 juni är inte bara Svea Rikes nationaldag och 75-årsfirandet av invasionen av Normandie, det är också dagen då de legendariska ZZ Top rockade loss i Botaniska Trädgården i Uppsala.

50 år firar de med den här turnén och enligt en annan åskådare som jag pratade med innan konserten så är det bekräftat att Billy Gibbons, Dusty Hill och Frank Beard ska gå i pension nästa år, efter att 50-årsturnén är avslutad och alla bandmedlemmarna har fyllt 70 år.

Jag hade förmånen att få stå allra längst fram och njöt, fastän hörselskydden hade glömts hemma i garaget, till fullo av konserten. Det blir en upplevelse som jag kommer att bära med mig inombords så länge som jag lever.

Förbandet Goodbye June, som jag tycker att pressen var lite väl hårda mot. Deras Rock 'n Roll var helt okej och de måste ju börja någonstans… Även ZZ Top var nykomlingar inom musikbranschen i början av deras musikkarriär i slutet av 1960- och början av 1970-talet.

Och här musiklegenderna själva…

Så här roligt har jag inte haft på många år! De dryga 70 milen och 10 timmarna i bilen var värd all möda för att ta mig till Uppsala för denna magnifika upplevelse!

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

  • Redigerat 11/21/20, 9:53 PM av [Ilmavoimat]
Annons:
flyingdragon
6/8/19, 12:34 PM
#1

Kan tänka mig att det var en upplevelse att se, inte sämsta sättet att fira nationaldagen på.🙂

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Upp till toppen
Annons: