Annons:
Etikettfartyg-båtar
Läst 2368 ggr
per´s
3/5/19, 10:29 PM

Mariefred / Hobby Borgen / Wiking Xl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Är klar med s/s Mariefred nu efter 3 vintrar.  Har haft stora problem med "Hobby Borgens" byggbeskrivning av modellen från 90? talet? , är ni fler som haft det? Mest härmat fotografier och försökt efterlikna.

Jag har även fått en obruten låda med det företagets "Wiking Xl" från samma tid, är det någon som kan ge mig tips eller varningar?  Bilder vore väldigt tacksamma!

Annons:
DIOWORK
3/5/19, 10:38 PM
#1

Wow vilket fint bygge! Kul att äntligen bli klar efter tre år:) Hatten av! Jag förundras över alla fina träbåtar som läggs upp här på forumet. /Erik

bommen99
3/6/19, 3:27 AM
#2

Oj oj säger jag, väldans snygg med många fina detaljer. Det enda som oroar mig är att just Mariefred i ligger i sin kartong hos mig och väntar, hur skall jag tordas börja det bygge när jag naturligtvis kommer att jämföra med ditt bygge!! 😮

Alla tummar i vädret 👍

ubjs
3/6/19, 1:19 PM
#3

Ja, jättesnygg och självklart finns en Mariefredlåda någonstans i hobbyrummet.

Men fick du med en byggbeskrivning? I den jag har är det bara en massa sprängskisser. Måste ta mig förbi Mariefred någon dag i sommar och fota.

Det var Mariefred som jag fick såga ny köl och nya spant till eftersom dom som låg i lådan var krokiga.

Det ser ut som du har belysning och inredning också. Har du fler foton?

per´s
3/6/19, 5:35 PM
#4

Vad roligt några har sett min modell! Nej ingen belysning eller inredning.
Ja har fler foton, men gjorde uppenbarligen något fel vid uppladdning? Bilderna blev rejält beskurna och har nu fått lära av annan medlem här, att man ska högerklicka på bildspelet och "öppna dem i ny flik", DÅ kom de fram.

Att återplacera in fler bilder av modellen, tror jag inte går så här efteråt?

Vet heller inte om man "svarar" så här, eller hur att överföra bilder rätt. Ni övriga kan kan säkert det - men jag är ny här…

Ett fint forum, kommer att lära mig mycket av era kunskaper!

DIOWORK
3/6/19, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

När du skapar en tråd skall du bara lägga upp en bild till att börja med. Sedan lägger du in fler bilder en och en precis som om du skriver en kommentar så att säga. Bifoga bilden och skriv en text, du måste skriva in minst en bokstav i textfältet ihop med att du lägger upp bilden. Ibland när jag lägger upp många bilder skriver jag bara ett ”x” som text och laddar sedan upp bilden. Lägger du upp flera bilder i samma inlägg blir det ett bildspel och det blir tråkigare att titta på, så vi försöker undvika det här på forumet. Nu lade jag upp en av dina bilder bara dom exempel. /Erik

per´s
3/7/19, 7:03 PM
#6

Tack, "91:an, vem du nu är? Ska testa ditt förslag, om jag nu placerar fartygs modeller här? Tittade också på dina ting, det är ju helt otroligt vad du handar! Fullständigt fantastiskt i den lilla skalan! Hur bär du dig åt egentligen? Konstverk!

Annons:
ubjs
3/8/19, 8:49 AM
#7

Den här bilden som 91 la upp är ju bara halva bilden. För att se hela måste man göra som Per skrev, högerklicka och visa bild (funkar förstås inte på den som 91 la upp eftersom han inte fick med hela bilden men däremot på bilden i bildspelet högst upp).

Jag vet inte men kan tänka mig att det är för att slippa halva bilder som man på den här sajten mycket starkt rekommenderar att lägga upp bilderna en och en i egna inlägg. Det är lite ovant i början men det funkar bra när man har vant sig. Man får scrolla en hel del på den här sajten.

CvonWow
3/17/20, 3:20 PM
#8

Vilka fina detaljer!!!

Tycker det var väldigt fint med flaggorna och alla fina detaljer med tunnor med mera : )

Bygger själv och bygger en sats som är senare och enklare som det verkar.

Hur har du gjort handtagen och skottkärran?

själv gör jag mer en tolkning när det kommer till färgval och en del detaljer.

Finns det någon som har artikeln från allt om hobby där dom visar hur man kan sätta radiostyrning i? Har försökt att få tag på den men får inget svar från AoH!? Den fanns tidigare som pdf men nu är den borttagen…

Annars tar jag gärna emot tips på vad man ska köpa för grejer för att få den radiostyrd, kan inget om sådant.

rocc1
3/17/20, 8:32 PM
#9

Grattis till ett verkligt snyggt bygge,fantastiska detaljer du åstadkommit👍

Rolf

Micke R.
3/18/20, 12:01 PM
#10

Vilken vacker model det blev, har själv tänkt inskaffa den men har lite väl många projekt på gång så den får vänta lite # Micke

Upp till toppen
Annons: