Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1089 ggr
[Ilmavoimat]
2019-03-01 15:04

Drumlar i trafiken...fattar inte hur folk tänker!

Ursäkta ämnesvalet, men detta är saker som jag möter varje dag på väg i bilen till och från jobbet…dag ut och dag in. Och så finns det inga trafikpoliser på vägarna som har befogenheter att göra något åt saken.

Folk som trycker mig där bak är väl en sak (det är inte heller tillåtet, men i värsta fall så använder jag bromsen för att markera, det hjälper ibland), men folk som gör idiotomkörningar, trots att de ser att de får mötande trafik och riskerar frontalkrockar.

Så sent som i onsdags, på väg hem från jobbet, så inträffade dessa två händelser med bara fem minuters mellanrum

I en 60-zon som övergår i en kortare 70-zon, för att därefter återigen övergå till 90, så ligger en bil och trycker bakom en som kör lagligt. Han tänker att han inte hinner vänta, kör om och är därmed bara någon sekund från att krocka med en bil, som i precis samma ögonblick ska köra ut på vägen i motsatt fil.

Jag bara skakade på huvudet.

Lite senare har jag en bil ungefär 100-150 meter bakom mig. En leveransbil kör om bilen bakom mig, samtidigt som både jag och han ser att det kommer mötande trafik. Istället för att köra in bakom mig och vänta i 10-15 sekunder så fortsätter han, trots den mötande trafiken, att köra om även mig, och är mindre än en halv sekund från att frontalkrocka.

Hur i h…..e tänker dessa individer?

Och sådant ser jag varje dag på vägarna, att folk blir allt mer hänsynslösa och oförsiktiga och leker med andras liv.

Vart i h…..e är trafiken på väg?

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

Annons:
Dioramabyggare
2019-03-01 22:24
#1

Uppenbarligen tittar de inte på program som "Vägens hjältar"…

bommen99
2019-03-02 03:33
#2

Jag tror att trafikanterna här är ett strå "vassare". Det sker i o för sig olyckor här, men med tanke på hur det körs är det väldigt få olyckor. Köra mot enkelriktat är ok om man bara skall åka en liten bit. Rött ljus är liksom bara en rekommendation att stanna. Här får man verkligen kolla i backspeglarna då motorbikes viner omkring bilen.

Upp till toppen
Annons: