Annons:
Etikettfigurer
Läst 732 ggr
Micke_MM
2/14/19, 1:11 PM

Fråga ang.resinfigurer

Jag har för första gången köpt resinfigurer mitt broblem är att det är knappnålsstora hål på en del ställen 1 skadat vara så ? 2 vad ska jag spackla dessa med har provat plastspackel och det fungerar inte bra

Annons:
Janne Nilsson
2/14/19, 6:46 PM
#1

Ovanligt att det dyker upp nu för tiden. Vad är det för tillverkare och förebild?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Micke_MM
2/14/19, 6:59 PM
#2

Två st är från Nemrod och två från Royal modell samtliga USA ww2

Janne Nilsson
2/14/19, 7:07 PM
#3

Då har du haft riktigt otur. Det brukar vara bubbelfria gjutningar. Är det många och i rikt detaljerade områden så hade jag tagit en bild och kontaktat tillverkarna för att höra och se vad de säger.

Jag brukar späda ut Humbrol Filler med Etylacetat och pensla i hålen. Jag antar att det går lika bra med Mr Surfacer? Vet att andra figurmålare blandar till en liten klick Milliput eller Magic Sculpt och spär ut det med vatten till en lervälling liknande gegga och sen fyller bubblorna men pensel. Kan ibland fungera även med lite tjockare primerfärg.

Det brukar dessvärre komma fram än mer bubblor när man primar om man redan har en figur med bubblor.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Micke_MM
2/14/19, 7:16 PM
#4

Tack för svaret och jag får väl hoppas jag har haft otur . Jag ska prova med milliput för det har jag hemma.

Upp till toppen
Annons: