Nu skall det ju maskas innan fillern kan sprutas på. Läste ngn tråd där byggaren verkligen tyckte det var jobbigt att maska.. här blir det tal om väldans mkt maskande och visst, det är en tråkig syssla. Man får dagdrömma eller ngt dito medan man maskar .
Däcket maskas separat då insidan av relingen skall lackas. Resterande överbyggnad o backen (fören) blir maskade ungefär som ett paket. Har man tur så blir det inget färgpåslag under maskeringen.
Sedan kan det vara så illa att man måste riva nästan all maskering och maskera om innan man lägger toppskiktet (gröna samt bottenfärgen) 
Sedan kan jag meddela, utan att det på ngt sätt tillhör tråden, att mina stackars knän som varit kraftigt inflammerade, nästan läkt, Innebär att trappor etc inte längre är problem. MEN, MEN.. I går handlade jag lite matvaror i en engelsk butik som ligger lite avsides (dom som bor i detta område tycker givetvis att jag bor avsides...).
Hur det hela gick till vete tusan men jag ramlade ner från den lite höga trottoaren och låg plötsligt på backen. E gentleman som kom ut från butiken kollade mig där jag låg. Såg hans "pratbubbla" där han tänkte, supa mitt på dan.... Frågade honom vänligt om han kunde ge mig ett handtag och pratbubblan sprack och handen sträcktes fram.
Naturligtvis blev det lite skrubbsår, dock inga allvarliga, dock fick höger knä ta emot fallet, så nu blev det en liten tillbakagång i läkningen
//h