Annons:
Etikettpansar
Läst 776 ggr
DIOWORK
1/13/19, 1:44 PM

Fråga om Friulmodel till Panther

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Vet någon vilka av dessa två band som går att ha till Panther A, D och G? Det står ju D på ena artikeln, då borde A och G ha den som kallas ”spät”, eller? Det är Tamiya modeller vi talar om, hoppas dessa passar bra på Tamiya? Mycket tacksam för er hjälp här:) /Erik

Annons:
wooderson
1/14/19, 12:59 PM
#1

Spät betyder väl sen

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
1/14/19, 1:02 PM
#2

Jag skulle gissa att det är det vänstra du ska ha, jag brukar jämföra bildEn, med hur de i modellsatsen jag bygger ser ut, rent okulärt.

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

[Hayabusa]
1/14/19, 1:51 PM
#3

Artikelnummer ATL-08 är den senare varianten som infördes september -43. På Ausf. A & G är det denna som gäller - men de kan även sitta monterade på Ausf. D. Det tillverkades ett antal Ausf. D i september -43 (samt att någon vagn kan ha fått nya band vid reparation t ex.)

Vilken Tamiya är det du ska bygga?

DIOWORK
1/14/19, 5:17 PM
#4

Tack Woody och Hayabusa!

Nja, vilken? Jag har tre satser att välja på och har inte bestämt mig ännu, beroende på att jag inte valt miljö för scenen ännu. Jag har Tamiyas senaste D, sedan deras äldre A och Italeris senaste G som jag köpte för länge sedan innan jag visste bättre:) Jag hoppas banden passar oavsett fabrikat på modellen?

Jag tror jag köper de senare banden för de kan i teorin sitta på alla tre som du säger Hayabusa.

[Hayabusa]
1/14/19, 6:05 PM
#5

#4 Ingen orsak :)

Tamiyas senaste Panther dvs en Ausf. D (kit 35345) ska föreställa en tidig Panther dvs bland de allra första och de hade band enligt ATL-33. Men, allt kokar ju ner till exakt hur noggrann man vill vara med utförandet. Ska det vara en generisk vagn eller en specifik individ? En sen Ausf. D torde även ha Zimmerit, men som sagt…det finns en del alternativ.

Upp till toppen
Annons: