Annons:
Etikettfartyg-båtar
Läst 1182 ggr
Sofjoh
2018-12-16 22:49

Titanic - för 10-årig kille?

Hej alla! Har panik! 

Har en 10-årig gudson som önskat sig någon slags Titanic som ett modellbygge. 

Han har byggt någon enstaka modell tidigare med hjälp av sin pappa men det är det enda så han är ju nästan nybörjare.

Däremot är han väldigt duktig med ganska svårt lego, men eftersom jag inte lyckats hitta Titanic som lego satsar jag på att hoppas hitta modellbygge istället.

Han har inte störtsa tålamodet i världen så det får inte vara allt för pillrigt och helst redan målat. Men såklart inte heller nåt som blir "för lätt".

För mig känns detta som en djungel och har ingen aning om vad som kan vara lämpligt. Finns det någon som kan tänkas hjälpa mig med råd?

Sofia

Annons:
bommen99
2018-12-17 05:28
#1

Hej Sofia

Det finns många modeller av Titanic både i trä och plast. Tror dock att de blir lite för "pillriga" och kräver stort tålamod. Däremot finns det många varianter i Lego. Kolla www.aliexpress.com och där söker du helt enkelt i sökfältet på titanic lego så får du många alternativa modeller i varierande prisklasser och storlek

//håkan

Sofjoh
2018-12-17 10:58
#2

Tusen tack! 

Kände inte till dessa lego-varianter så detta var till stor hjälp!

Ska försöka beställa något sådant!

/Sofia

bommen99
2018-12-17 15:10
#3

Hej igen Sofia. Tänkte inte på att du kanske skulle ha leverns före jul, det klarar nog inte AliExpress. Försök däremot på denna svenska sida:

https://www.conrad.se/p/fartygsmodell-byggsats-revell-rms-titanic-05210-1700-558737?gclid=EAIaIQobChMIvZnZ1ISn3wIViISyCh3P_wXzEAQYAyABEgISofD_BwE&vat=true

Jösses vilken lång adress……

//håkan

ubjs
2018-12-18 09:11
Sofjoh
2018-12-18 20:18
#5

Tack snälla för hjälpen! Nu har jag beställt så håller tummarna att allt blir bra!

Upp till toppen
Annons: