Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen 1. Airbrush och färg Allmänt Dekaler Die-Cast (färdiga modeller) Diorama Evenemang / Tävlingar / Utställningar Fartyg Figurer Figurspel, Warhammer, Flames Of War, The Lord... Flyg Fordon Fotogalleri Föreningar i Sverige Gissa vad...?! Gruppbyggen

Köp / Sälj och Byt MJ - Modelljärnväg Månadens bygge Nyheter OT - Off Topic Om sajten och iFokus Pansar Pågående projekt RC - radiostyrt Recensioner Reseskildringar Rymd Science Fiction Tidskrifter / Referenslitteratur Tips & Råd Veckans bild What if
Allmänt

Vad innebär skill?

2018-12-06 17:39 #0 av: Modellkaramell

Jag vet att det innebär förmåga/skicklighet, men vilken är lättast? En skill 3 eller en skill 5.
Jag misstänker att 3:an är lättare än en 5:a, eller?

Anmäl
2018-12-06 18:13 #1 av: wooderson

Tror 1 är lättast, 5 är svårast

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Anmäl
2018-12-06 18:41 #2 av: Modellkaramell

Låter rimligt... Men kan vi vara 100% på det?

Anmäl
2018-12-06 20:43 #3 av: Micke_MM

Ja i alla fall för Airfix modeller

Anmäl
2018-12-13 02:04 #4 av: jarlVII

Har aldrig testat 5 an men det har att göra med hur många bitar också 5an många fler små bitar.

Anmäl
2018-12-13 09:38 #5 av: Decaius

Olika tillverkare har ju olika graderingssystem för detta och det stämmer säkert att svårighetsgraden blir högre ju fler bitar kitet har. Min erfarenhet är dock att det inte är antalet bitar som gör modeller svårbyggda, utan snarare passform och liknade. En äldre byggsats kräver ofta mer skicklighet än en nyare, även om den senare innehåller fler små bitar.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.