Annons:
Etikettflyg
Läst 1058 ggr
[Ilmavoimat]
12/2/18, 7:44 AM

Byggtråd 1:32 Focke-Wulf Fw 190A

Jag tar beslutet att försöka bygga denna magnifika krigsfågel, för Fw 190 är ett flygplan som jag alltid har gillat.

Det rör sig i grunden om en Hasegawa-byggsats ifrån 1970-talet, vilket också syns på detaljnivån, och just detta är en återutgivning ifrån 1992.

Byggsatsen tillåter mig att bygga en jaktbombare, något som jag faktiskt funderar på att göra. Däremot så kommer jag förmodligen att byta ut flera byggdelar mot modernare, bl.a. piloten och utrymmet i förarkabinen, där vapensiktet saknas helt.

Ett nytt dekalark har jag redan och även etsdelar till säkerhetsbältet, egentligen till en Bf 109G-6, men vem bryr sig? Jag gör inte det om hundra år.

Jag har ju ett 1:32 flygplansbygge bakom mig och har lärt mig mycket av det, bl.a. att byggen i de här skalorna tar tid. Så detta bygge får ta den tid det tar.

Att stressa fram ett resultat är det dummaste man kan göra för då blir det bara pannkaka av alltihop.

Någon gång efter årsskiftet så kommer förmodligen det här bygget att ske parallellt med mitt CA-13 Boomerang-bygge.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

Annons:
wooderson
12/2/18, 12:53 PM
#1

Spännande det här ska följas

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

[Ilmavoimat]
3/10/19, 10:36 AM
#2

Tråden kan stängas ner och låsas helt och hållet.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

Upp till toppen
Annons: