Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1089 ggr
Modellkaramell
11/11/18, 3:56 PM

Lättanvänd färg för AB?

Som ren nybörjare med nytt AB-kit och förstagångsmålning , vad skall jag använda för färg som är lättanvänd? Tryck o inställningar gissar jag att jag får prova mig fram på, men vad kan jag utgå ifrån ungefär? Ska bli spännande! Vill helst inte "floppa" från början.

Adios Amigos!

Annons:
wooderson
11/11/18, 5:16 PM
#1

Tamiya färgerna verkar lätta, AK och mig tycker jag har funkat fint. Valejo inte så bra för mig

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

JaGa
11/11/18, 7:00 PM
#2

Använder själv Tamiya & Gunze. Gillar att man kan slipa på färgen efteråt (om det skulle behövas..).

Micke_MM
11/11/18, 9:11 PM
#3

Utan att ha så mycket erfarenhet så håller jag med Johan att ammo by mig funkar bra . Och för det mesta är den färdiga spädningen ok. Vallejo är knepiga att få rätt spädning på / Micke

Falken70
11/12/18, 9:14 PM
#4

MR Paint. Lättsprutad, använd lågt tryck - typ 0,8bar. Och fasen så skönt att slippa späda o slabba! 

Men, luktar inte gott.

Modellkaramell
11/13/18, 1:43 AM
#5

OK, ska prova lite olika märken. MR Paint verkar lovande. Tamiya gör bra grejor nästan oavsett vad det är. Gäller bara att hitta rätta kulören. Kan man man skicka efter färgpaletter så man kan bedöma lite lättare?

Adios Amigos!

PAK43
11/13/18, 8:31 AM
#6

Jag har övergett allt och kör bara AMMO by MIG nu, testat Tamiya, Lifecolor, Modelmaster, Vallejo och ingen har varit ens i närheten av AMMO avseende lätthanterad. Behöver inte spädas, kladdar inte igen sprutan, beter sig inte konstigt på modellen, i princip alla färger som kan tänkas finns.

Annons:
Upp till toppen
Annons: