Annons:
Etikettflyg
Läst 1042 ggr
Modellkaramell
10/31/18, 12:45 AM

Jaktplan under WWll.

Tänkte bygga följande i skala 1:72. Vad tror ni? Samtliga finns som Airfix såväl som Revell. Vilket hade ni valt? De med senaste tooling? Båda är ju bra märken. P51 Mustang Supermarine Spitfire Messerschmidt BF109 Focke-Wulf 190 Republik P-47 Thunderbolt Chance Vought F4U Corsair Hawker Typhoond Eventuellt : Messerschmidt ME 323 Gigant Blackburn ROC Messerschmidt ME 210 LaGG 3 (Rysk) Digert sällskap för bombarna.

Adios Amigos!

Annons:
wooderson
10/31/18, 11:16 AM
#1

jag bygger ju sällan flyg, så jag hade valt den jag tyckte såg coolast ut

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Decaius
10/31/18, 12:44 PM
#2

Jag rekommenderar Airfix "nya" spirfire som kom runt 2010.

Orso
10/31/18, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det gäller att hålla reda på vad som är i lådorna. En röd Airfixlåda betyder inte att innehållet är en "New Tool" utan kan vara en gammal modell frå början av 60-talet.

Undvig Revells P-51 kan jag säga.  Jag vet inte om man kan säga att den ens påminner om en Mustang.

Micke_MM
10/31/18, 1:19 PM
#4

Har aldrig byggt flygplan men skulle jag välja blev Spitfire har alltid tyck dom är snygga

Modellkaramell
10/31/18, 1:58 PM
#5

Håller med spitfiren är häftig. Jag har läst historian bakom alla planen, och Spitfiren var populär bland alla piloter, från alla länder, ansågs vara det mest lyckade planet även långt efter WWll. Börjar med den och kör nog vidare med de andra sedan. Skall försöka ta reda på lite mer om AIRFIX vs Rewell, men det lutar mot AIRFIX som verkar vara snäppet bättre, men också lite dyrare.

Adios Amigos!

Decaius
10/31/18, 2:55 PM
#6

Men som sagt, reka tillverkningsår på nätet, t ex scalemate.. som Orso påpekar är vissa byggsatser en mansålder gamla, snygga lådor till trots!

Annons:
[Hayabusa]
10/31/18, 5:12 PM
#7

Eduard gör riktigt fina 1/72 byggsatser av Spitfire och FW-190. Även Bf-110 och Hellcat, för att nämns några.

[Ilmavoimat]
11/1/18, 7:32 AM
#8

Jag har snart byggt klart Eduards 1:72 Lavoshkin La-7 (jag kommer väl sannolikt att lägga upp en liten byggtråd, ännu ej säker) och den var faktiskt mycket lättbyggd. Dekalerna var mycket lättbearbetade, de lossnade i princip direkt och gick därefter att justera på plats med fingret utan några som helst problem.

En lite udda ryss så att säga, men mycket rolig att bygga.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

PAK43
11/1/18, 1:38 PM
#9

Jag hade i första hand byggt Eduard. Ojämförligt bättre kvalitet än Revell och Airfix om nån frågar mig :)

Upp till toppen
Annons: