Allmänt

Hobbyn går (förhoppningsvis) vidare en generation

2018-10-12 12:31 #0 av: Ilmavoimat

Känner mig faktiskt väldigt stolt. 

Min son, som fyller 8 nästa år, kom en dag helt självmant till mig och ville limma ihop ett flygplan tillsammans med mig. Så vi köpte en P-51D som var lätt att sätta ihop, målade den och därefter provade han att sätta på dekaler, vilket faktiskt gick ganska bra.

Jag sa till honom att det viktigaste är att han är nöjd med det, och det blev han också.

Så nu står hans flygplan också i vitrinskåpet, där även hans modeller har fått en egen plats.

Igår kväll frågade han mig varför jag har lyckats bygga så fina modellflygplan och mitt svar blev att jag har misslyckats och därigenom lärt mig hur man ska göra resp. hur man inte ska göra.

Nu vill han bygga ett till flygplan, så vi ska väl leta efter ett som verkar intressant och köpa senare vid något passande tillfälle.

Kanske om ett par år så kan kanske han och jag sitta tillsammans i hobbyrummet och jämte varandra arbeta på varsitt flygplansprojekt.

Hur som helst så känns det i alla fall mycket roligt.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

Anmäl
2018-10-12 12:51 #1 av: ROBBAN68

Så härligt det låter! Då mina kids har mestadels bott hos sina mödrar så har jag inte haft chansen att ge dom "arvet" så att säga! Kul att kunna göra nåt tillsammans. Men för mitt barnbarn Theo tio månader så är framtiden utstakad. Bilbanan är inköpt, radiostyrd bil-helikopter-grävmaskin-hjullastare står på tur nu! 

MVH//Robert C 

Anmäl
2018-10-12 13:15 #2 av: wooderson

Alltid kul när ungarna halar på

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Anmäl
2018-10-12 16:50 #3 av: 91Karlsson

Härligt att höra! Hoppas ni får många fina byggstunder ihop. /Erik

Anmäl
2018-10-15 11:51 #4 av: Modellkaramell

Låter mysigt. Önskar jag hade en son i samma ålder då de är lite "formbara".
Köper du något till honom eller köper han själv?
Gillar ni samma saker eller t.ex du gillar flyg, han pansar?
Jag fattar det som att ni båda gillar flyg. Härligt!

Anmäl
2018-10-15 16:21 #5 av: Dioramabyggare

Ja, det låter verkligen jättetrevligt, och grattis så jättemycket! Jag önskar er båda massor lycka till!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.