Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1364 ggr
wooderson
10/11/18, 8:21 PM

Panzerputty, bra, dåligt, tips?

Robban ville ha en tråd om detta så att vi inte kapar ikv 91s tråd

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annons:
wooderson
10/11/18, 8:24 PM
#1

Har vid ett flertal tillfällen använt produkten, och den har flera fördelar, t ex återanvändbarheten, har använt den vid tre eller fyra byggen och den har fortfarande samma egenskaper som innan. Nackdelen är väl självnivileringen, att den flyter ut. Gör inte så mycket på toppen av t ex en pansarvagn, men på sidorna får man jobba kvickt

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

ROBBAN68
10/11/18, 9:21 PM
#2

Okej, men vad används det till? Är det nåt spackel eller? Jag har inte riktigt fattat hur det används. Och är det nåt jag kan använda på mina båtar?

MVH//Robert C

wooderson
10/11/18, 10:36 PM
#3

Det är som en silikonmassa/ eller som ungarnas leklera, som man kan ha på modellen för att få en skarp kant på camomålningen, fungerar som maskering.

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
10/11/18, 10:38 PM
#4

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

ROBBAN68
10/11/18, 10:48 PM
#5

Ahh, nu fattar jag! På vissa typer av camo måste det ju vara perfekt! Då har jag nog inte så stor användning av det på mina båtar.

MVH//Robert C

wooderson
10/11/18, 10:53 PM
#6

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annons:
wooderson
10/11/18, 10:54 PM
#7

Nej tror det är mer på plast

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

ROBBAN68
10/14/18, 1:56 AM
#8

Skulle man kunna använda P.P.  som form när man ska gjuta med plast?(polyester) kanske lägga en sträng av det inne i skrovet så plasten stannar kvar där man vill ha den? Hade problem nu när jag skulle gjuta fast betterilådorna o skrivet på  isbrytaren, Jag fick tejpa på insidan så plasten flöt under sidorna.

MVH//Robert C

wooderson
10/14/18, 6:10 AM
#9

Nej det tror jag inte

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Upp till toppen
Annons: