Annons:
Etikettallmänt
Läst 684 ggr
Modellkaramell
9/25/18, 10:23 PM

Färdigmålad besättning/manskap?

Var hittar man färdigmålade gubbar i rätt skala till sina byggen? Piloter till plan, stridsvagnsbesättningar, markpersonal som reparatörer mm? Hatar att sitta o pilla med målning av ansikten, slipsar, kängor med snörning och allt annat som hör till. En gubbe i luckan eller cockpiten kan jag stå ut med men ofta är det många fler. Hittills har jag helt enkelt struntat i dem men det blir lite tomt om man då vill ha det i ett diorama. Ett pansarfordon passar inte i en glasmonter.

Adios Amigos!

Annons:
Roca
9/26/18, 8:34 PM
#1

Hej! Jag tror men vet inte säkert, att det mest handlar om skala 1/87, H0, var det finns någon större bredd på märken och urval vad gäller färdigmålade figurer, detta då dessa ofta används till modelljärnväg och vissa märken som Noch och även Preiser osv erbjuder målade "gubbar" som tillbehör till järnvägarna. Jag tror att det är tunnare med färdigmålat att tillgå i t.ex. 1/72, 1/48 och 1/35. En del tyska soldater i 1/72 tror jag finns, det var nåt offspring-företag till Caesar Miniatures tror jag som hade dessa, Panzergrenadiere färdigmålade om jag inte minns fel.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Upp till toppen
Annons: