Annons:
Etikettallmänt
Läst 610 ggr
Modellkaramell
2018-09-16 14:26

Presentation av modellbygget.

Tänkte ventilera lite tankar om hur man ska presentera sitt bygge. När man var liten satte man helt enkelt sitt underverk på lådan den låg i så att beundrare förstod att den var hemmabyggd. Synligt i hyllan skulle den stå 😃. Jag var 13-14 år när jag byggde den klassiska Amerikanska P51 Mustangen. Bygget blev helt otrolig bra. Man hade lärt sig vara sparsam med lim och torrpassade allting innan limning. Lite bättre tillverkare gjorde sitt till också. Tror jag köpte 10-12 burkar Humbrol enligt beskrivningen och handjagade väldigt petigt med pensel. Gula spetsar på den svarta propellern förstås… Den var så fin så pappa placerade den i glasmontern på hyllan i gillestugan trots mammas protester. Den stod där ett litet tag i alla fall. Det är nu lättare att få tillstånd av fru då jag har dem i mitt eget (dator-) rum. Sedan tar städning och oöm hantering till att bygget går till Sysav och ersätts av nya. "The cirkel of modell" så att säga.

Adios Amigos!

Annons:
ROBBAN68
2018-09-16 15:31
#1

Hej, på just den punkten har jag mycket att utveckla. När jag byggt färdigt och sett att allt funkar till belåtenhet så blir det mest så att dom hamnar på en hylla, eller ännu värre- står på golvet i hobbyrummet och samlar på sej mängder med slipdamm! Det är ju byggandet som är min grej och när nåt är klart vill jag ju börja på nåt nytt direkt! Gärna innan sista bygget är HELT klart också. Sunny och hjullastaren BORDE få några fina hyllor på väggen här hemma så jag kan sitta och njuta av utsikten. Men då får jag nog ta bort några av mina 19 instrument som sitter på väggarna nu! Däremot så fotar jag gärna mina modeller och det blir tavlor som hamnar lite varstans, typ på mitt favoritfik här i Söderköping.

MVH//Robert C

Modellkaramell
2018-09-18 05:08
#2

Vilken bra idé att ta bilder på bygget! Då har man sparat det forever så att säga. Varför inte göra ett collage då så har man sparat ännu mer. T.ex. lägga alla flyg på ett collage, fartyg på ett collage och stridsfordon på ett? Men ska man "arkivera" själva bygget då? Många blir det…

Adios Amigos!

Upp till toppen
Annons: