Annons:
Etikettdiorama
Läst 1552 ggr
DIOWORK
9/13/18, 12:56 PM

Namnförslag diorama

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! För en tid sedan fick jag av två gamla vänner lite modellsaker de inte längre ville ha, de har slutat med hobbyn. Av den ena en Sherman tank nästa färdig byggd och av den andra en del dioramasaker. Saker han byggt ihop som 14 åring för mååånga år sedan. På skoj fantiserade jag ihop ett scenario på en basplatta jag hade liggande, tog hjälp av en britt jag satt ihop själv. Tanken är att snygga till hans saker till ett dugligt bygge. Ett bygge med glimten i ögat med tanke på den badande tysken gjord av Verlinden. På bilderna ser ni min grova skiss men mycket återstår att göra. Jag vill ha skrotupplagskänsla och kunna gödsla med delar, verktyg mm på marken, ja ni fattat. Hjälp mig att komma på ett bra namn på dioramat, det skall vara på engelska eller tyska, gärna kort, fyndig och med en klang av humor:) /Erik

Annons:
DIOWORK
9/13/18, 12:57 PM
DIOWORK
9/13/18, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag hade gärna använt de två högra figurena i detta Dragonkit men är rädd att de ör för små i förhållande till Verlindens figur. Inget är hugget i sten ännu. Fritt fram med namnförslag kamrater:)

Janne Nilsson
9/13/18, 1:59 PM
#3

Om du sätter på snubben i karet en brittisk hjälm.

"Washing Ryans Privates"

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[Hayabusa]
9/13/18, 4:27 PM
#4

"Ach du Scheiße!"

DIOWORK
9/13/18, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tack killar:) Vi utgår från att inte behöva bygga om tysken. Jösses vad detta satte igår fantasin, började leta efter figurer i ledig ställning utan vapen och sedan en som drar till sig deras uppmärksamhet. Hittade några goa italienska snubbar om man byter ut britten till en ilsken italienare:) Då får det bli en tysk som är chef på en liten ”återvinningsstation” som inte riktigt tar kriget på allvar. Man kan göra tusen förslag, ni får gärna komma med idéer och tankar. Själv tänker jag ett litet plåtskjul och en tvättlina med kläder som ett bra inslag. /Erik

Upp till toppen
Annons: