Annons:
Etikettallmänt
Läst 799 ggr
Modellkaramell
9/6/18, 6:34 AM

Förslag på ny mapp.

Hej, jag vill ha en ny mapp som heter "strul & misslyckade byggen". Jag har några liggande, har ni? Kan vara dålig passform eller att man strulat med för mycket lim, slarvat bort bitar eller fördärvat dem. Där tar vi upp allt som modell och märke och vad som gick fel. Kanske en mapp som heter succé- byggen med de som vi är riktigt nöjda med, där allt har bara har flutit på och resultatet är över förväntan. Man är lite stolt helt enkelt. (Jag springer runt och visar alla, som är tämligen ointresserade🙄.) Vad tycker ni, löjligt eller? Vill ha lite fart här på forumet, lite avslaget nu tycker jag. 💤

Adios Amigos!

Annons:
Janne Nilsson
9/6/18, 12:06 PM
#1

Tappade sugar!?

Med det sagt så tror jag att man bör fullfölja bygget även om det inte gick som man hade tänkt sig. Annars kommer det att bli så många mer ofullbordade eftersom man inte får öva på de momenten efter det gick fel. Således behöver man många fler byggen innan man börjar känna sig bekväm.

Och skulle det vara så att det ändå inte går att rädda så får modellen bli donator för kommande projekt eller öva på färgsprutan men.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

bommen99
9/6/18, 2:13 PM
#2

Jodå, man bör naturligtvis fullborda sitt bygge, men även om viljan finns så ibland går det bara inte. Jag har snart 1000 detaljer (något överdrivet) på min Titanic som jag inte klarar. 

Visst, man kan ju ösa galla på modellen i den byggtråd man skapat, men idén med en mapp (vad som nu menas med mapp) är kanske inte så dum, eller??

mangemani4
9/6/18, 3:36 PM
#3

"oops i did it again" borde mappen heta.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Modellkaramell
9/7/18, 1:23 PM
#4

Okej, med mapp menar jag inläggsrubriker som de till vänster i gråblått.

Adios Amigos!

Upp till toppen
Annons: