Annons:
Etikettradiostyrt-rc
Läst 1241 ggr
petzon
2018-08-13 17:20

Kontaktproblem, balanseringskontakter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Har kontaktbekymmer, min nyinköpta LiPo-acks balansedringskontakt passar inte i min be3fintliga laddares balanseringsuttag. Jag behöver därför få tag på en adaptersladd för att slippa köpa ny laddare, men hittar ingen sådan på nätet, förmodligen för att jag inte vet vad de olika kontakttyperna heter. Min laddare är en Graupner Ultramat 8

Annons:
petzon
2018-08-13 17:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Som har en balanseringskontakt som ser ut såhär, verkar vara Graupners egen kontakt, vet inte vad den heter

petzon
2018-08-13 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mina ackar har en kontakt som passar i mitt balanseringskort, tror att den heter XH

petzon
2018-08-13 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Balanseringskortets sladd har en kontakt som ser ut såhär, vet inte vad den heter heller.

Hur kopplar jag lättas ihop dessa prylar och var får jag tag på grejorna?

WildeSau
2018-08-13 22:39
#4
petzon
2018-08-14 20:24
#5

XH är kontakten på ackpaketet och balanseringsplattan. Det är kontakten till laddaren som är problemet. Efter en dryg timmes googlande kom jag fram till att den kontakten heter EH, inte helt lätt att hitta adapterkablar till vettiga pengar, har ingen större lust att lägga 400 spänn ett kit adapterkablar till en laddare som kostade under 1000 spänn. Till slut hittade jag dock passande kabel hos Hobbyborgen för 49 kronor. Det var inte helt enkelt att hitta i Hobbyborgens webshop eftersom det saknas bilder på de flesta produkterna och kortbetalning funkar inte, ger felmeddelande så det blev till fatt förskottsbetala via BG.

Upp till toppen
Annons: