Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 888 ggr
[Hayabusa]
2018-07-18 14:27

Ängelholms Flygmuseum utsatt för inbrott

Lite trist läsning, dessvärre. 

På måndagsmorgonen 16/7 fick personalen på Ängelholms flygmuseum en otrevlig överraskning. Under natten hade tjuvar tagit sig in i lokalerna genom att göra hål i taket.

Museets verksamhet har inte blivit lidande av inbrottet, och man kunde röja upp och öppna som vanligt i måndags.

– Vi är samtidigt glada att man inte lyckades ta sig in i vår museidel, så att det påverkade vår verksamhet, säger Göran Brauer.

Tjuvarna fick med sig ett antal guldsmycken i form av Draken-flygplan och en växelkassa, hur mycket pengar den innehöll vill museet inte gå ut med medan polisutredningen pågår.

Källa: HD

Annons:
ROBBAN68
2018-07-18 15:10
#1

Ah men, va fan kan inte folk låta bli saker och ting för? Speciellt publika saker som kommer alla till glädje som dessa pryttlar. Hoppas dom reder ut det och slöddret åker fast.

Tycker Robert Carlsson

mrpacecar
2018-07-18 15:53
#2

Håller med dig Robban! Idag så gäller devisen "Allt Mitt är Mitt och allt Ditt är också Mitt" Hoppas att den blå myndigheten tar fast packet. Tycker Peter

Farwuq
2018-07-19 06:12
#3

Tokigt folk, låt museet vara.
😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Decaius
2018-07-19 11:21
#4

Låter som mycket arbetsinsats och stor skada för liten vinning. Förbaskat onödigt. Hoppas dom ramlar av taket nästa gång!

[Hayabusa]
2018-07-19 11:57
#5

#4 Absolut. Dessvärre inte ovanligt med inbrott på skolor, föreningar och liknande.

Upp till toppen
Annons: