Annons:
Etikettfartyg-båtar
Läst 789 ggr
Tjalle58
7/10/18, 1:36 PM

Lady nelson

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen :)

jag har ju haft en del frågor i tråden Hjälp om plankning Men dat kan väl vara dags att den här båten får en egen tråd. Som det ser ut nu blir jag nog tvungen att måla skrovet i st. f. att lacka. Tyvärr. Andra plankningen görs med 1 x 4 mm valnöt och dom är stenhårda och ganska besvärliga att jobba med. Men då slog det mig: om jag slipar ner dom duktigt mycket och lägger på ett lager till med 0,6 mm. valnöt, det borde bli bättre eftersom så tunna plankor är mer lättarbetade? Det skulle ju vara roligt att kunna lacka i stället för att måla.

Vad tror ni om den idén?

Annons:
MarkusN
7/10/18, 3:19 PM
#1

Det är precis vad jag håll på att formulera som förslag i huvudet innan jag hann läsa klart ditt inlägg. Jag tycker definitivt du ska prova det!

Tjalle58
7/12/18, 8:12 PM
#2

Hittade 1 meters lister för 7 kr. styck :). Snåljåp som man är så är det ju givet att jag kommer att köpa dom.

MarkusN
7/13/18, 10:46 AM
#3

Handlar du över nätet så be handlaren att dela meterlängderna i kortare bitar tex 50cm eller 33cm, så kommer du nog billigare undan med frakten också. Såvida du nu inte vill ha dem i meterlängder så klart :-)

Upp till toppen
Annons: