Annons:
Etikettdie-cast
Läst 1331 ggr
Zoogin86
2018-06-26 07:06

Hjälp om Marker

Hej, jag har precis börjat renovera die-cast bilar och tycker det är grymt roligt. Men jag har ett problem jag vill ha hjälp med. Jag målar med Humbrol Enamel och är nöjd med resultatet. Problemet är detaljerna där jag väldigt gärna skulle vilja ha en marker/penna till hjälp.

Vad för typ av markers kan man använda utan att skada Humbrolfärgen man målat med? Oerhört tacksam för snabbt svar då jag ska ut och shoppa lite grejer idag.

Annons:
Proosen
2018-06-26 10:58
#1

Pen store (har websida) i Stockholm har roliga pennor som innehåller en akrylfärg och finns i en myraid (nåja) nyanser. Molotow är fabrikatet och de fäster på det mesta när de torkat. Finns olika spetsar med 1mm som smalast och de är påfyllningsbara. /Niclas

Zoogin86
2018-06-26 16:56
#2

Stort tack för tipset!

Proosen
2018-06-26 21:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Molotow har också något som heter liquid chrome på penna och refill. Är lätt den mest kromlika penselbara färgen jag känner till. Kofångaren på El Caminon är sån kromfärg men här lagd med airbrush. Inte riktigt kromblankt men hyfsat nära. /Niclas

Janne Nilsson
2018-06-27 00:10
#4

Har inte använt den på ett tag men jag tycker Testors Chrome Silver ger en bra effekt om man lägger på den med spruta på ett semi blankt svart botten.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Zoogin86
2018-06-27 12:21
#5

Trevliga tips, blir till att måla och renovera hela helgen :D

Proosen
2018-06-28 12:04
#6

Testors/Modelmaster är den bästa silverfärgen men liquid chrome blir blankare, ytterst fint pigment i den. Inte lika blankt som Alclad men den är i gengäld penslingsbar. Ungefär lika dåliga mot nötning med ett litet övertag för liquid chrome. /Niclas

Annons:
Upp till toppen
Annons: