Annons:
Etiketterfigurspelwarhammerflames-of-warthe-lord
Läst 2901 ggr
[Little_Tank]
6/24/18, 11:58 PM

Flames of war.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag är nygammal medlem här och jag har fortsatt min uppbyggnad av min brittiska arme`, här är mitt brittiska rifile company som består av tre rifile plutoner. Allt är målat med Vallejos färger och alla figurer har fått en mörk oljewash på sig för att få fram vecken i uniformerna mm, basplattorna som figurerna står på har fått statiskt gräs som jag lade på med en gras-master som jag köpte för ett tag sedan. Sedan limmade jag dit några grästuvor i olika storlekar för att få gräset lite mer "kuperat" och sist men inte minst lite färgglada blommor som ger en bra kontrast.

Annons:
DIOWORK
6/25/18, 12:42 AM
#1

Wow! Vilket jobb! Vilken storlek är det på figurerna? /Erik

[Little_Tank]
6/25/18, 1:16 AM
#2

Tack Erik, figurerna har storleken 15mm.

[Little_Tank]
6/25/18, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är min brittiska Comet pluton i skalan 1/100 som Flames Of War har som skala och ni kan se plutonchefen i mitten, dessa vagnar målades med airbrush och Tamiya oliv drab. Detaljerna penselmålades med Humbrol enamel, jag lade slutligen på ett par oljewasher och dom blandade jag själv med Humbol oljefärg och Humbrols thinner. Antennerna gjordes som vanligt av överbliven gjutstam som jag värmde ovanför ett värmeljus och drog försiktigt isär till önskad tjocklek. Cometvagnen hann inte riktigt vara med i några större slag under 2:a världskriget då den tillverkades i slutet av kriget.

[Little_Tank]
6/25/18, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är två av mina fyra brittiska luftvärnspjäser av typen Bofors 40mm, alla figurer är penselmålade med Vallejo och pjäserna målades med airbrush och Tamiya oliv drab, pjäserna fick slutligen en oljewash på sig av Humbrol enamel färg som jag blandade ut med Humbrol thinner. Själva basplattorna är täckta fläckvis med statiskt gräs och grästuvor i olika storlekar, själva "jorden" på marken är gjord av finkornig sand blandad med vitlim som jag målade med Humbrol enamel. Plattorna under pjäsernas stödben är gjorda av bitar från tändstickor som jag limmade ihop och som sedan fick en oljewash. Jag ska tillägga att figurerna ska också få en oljewash på sig innan allt är klart.

wooderson
6/25/18, 11:59 PM
#5

Fint jobb i en pillig skala. Tumme upp på det

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

[Little_Tank]
6/26/18, 12:04 AM
#6

Det tackar jag för wooderson, när det gäller figurmålningen så var tålamod ledordet.

Annons:
[ludgopelle]
6/26/18, 7:11 PM
#7

Snyggt! Dessa miniatyr modeller är riktiga konstverk. Grymt jobbat.

[Little_Tank]
6/26/18, 7:56 PM
#8

Tack ludgopelle, det var riktigt kul att få höra.

[Little_Tank]
6/26/18, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är dom fyra dragfordonen (Morris) som jag har gjort till luftvärnspjäserna, färgningen gjordes med airbrush och Tamiya oliv drab och som jag brukar så penselmålades alla detaljer med Humbrol enamel. Sen avslutningsvis så fick fordonen  en varsin oljewash och den blandade jag själv med Humbrol oljefärg och Humbrols egna thinner. Jag ska väl tillägga att som ni ser så fick dom desert rats märkning för desert rats gjorde ju även uppdrag på västfronten efter dom kommit hem från kriget i Afrika.

[Little_Tank]
7/6/18, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är min brittiska Churchill pluton, varje vagn består av tre delar och två delar är i tenn och en i resin. Själva sidorna där banden sitter är i tenn medans den mittre delen är i resin, nu för någon dag sedan så har Battlefront kommit ut med en ny Churchill pluton som enbart är i plast och det tycker jag bättre om än att vissa delar är i tenn. I den nyare utgåvan så består den plutonen av fem stycken Churchill vagnar och inte tre, jag ska såklart köpa mig den nyare utgåvan av dessa. Vagnarna limmades ihop med superlim och sedan grundades dom med Tamiya:s vita primer på sprayburk, sedan målade jag med airbrush och Vallejos Russian green, jag penselmålade alla detaljer med Humbrol oljefärg. Dekalerna får man köpa separat och jag hade ett par dekalark hemma så dom åkte på omgående efter all målning torkat. Slutligen svart wash som jag själv blandade ihop av Humbrol svart och Humbrol Thinner, antennerna gjordes sedvanligt av överbliven gjutstam som jag drog sakta isär ovanför ett värmeljus till önskad tjocklek.

[Little_Tank]
7/6/18, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Plutonchefen i närbild.

wooderson
7/7/18, 2:33 AM
#12

Stiligt

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[ludgopelle]
7/12/18, 10:26 AM
#14

Bra idé det där med antennerna.👍 Otroligt att det går att måla fordon så här snyggt i den här mini storleken. Jag kan tänka mig att det är bra att vissa delar är av tenn, så det blir lite tyngd i vagnen. Skulle det bli tvärdrag så flyttar dom sig inte lika lätt.😊

[Little_Tank]
7/14/18, 5:14 PM
#15

Tack för ditt inlägg ludgopelle, ja tennet ger såklart en bra tyngd till modellerna så då slipper man häfta modellen i häftmassa när man ska ta fram sin airbrush.

[Little_Tank]
8/2/18, 3:39 PM
#16

Tack wooderson!

Upp till toppen
Annons: