Annons:
Etikettfartyg-båtar
Läst 755 ggr
Tjalle58
2018-05-03 16:34

Verktyg

Jag igen 😃

Jag inser att man behöver bra verktyg för att göra ett bra jobb. Jag tittar på Proxxon Micromots verktyg. Verkar vara bra grejor. Någon som har erfarenhet?

Så jag testar funktionen med undersökning här bara för att det är kul 😃

Annons:
MarkusN
2018-05-04 11:34
#1

Mitt svar baseras på en enda grej, ett bordsskruvstycke. Men jag är mycket nöjd med det. Bra material, väl ihopskruvat, rubust men smidigt att använda. Jag valde att lägga någon hundring mer än de billigaste alternativen och det tror jag lönade sig i längden. I alla fall i den webshop jag använde (Conrad.se).  Därmed inte sagt att det inte finns lika bra grejor till lägre pris någon annan stans.

"Min" produkt (länk till shopen)

bommen99
2018-05-04 14:44
#2

Oj, jag märkte inte att det gick att kommentera i tråden..därav att jag la detta i tråden "Köl"

Beror på vad det är för verktyg som avses, Proxxon har "i regel" bra kvalité på sina produkter så vitt jag kan bedöma (har ju inte hållit i alla.Nörd..) men inte de tillhör inte de billigaste verktygen. Det finns mist lika bra och kanske billigare produkter från andra tillverkare -beroende på vilken sort som avses., bara man nu håller sig till någorlunda välkända märken.

Rådet blir, köp inte på nätet om du inte känner till verktyget (har hållit i det eller fått tillförlitliga rekommendationer). Jag har köpt både mkt dåliga och mkt bra verktyg på nätet.  

Häromdagen köpte jag en liten sidavbitare som såg fin ut från 7Eleven, käften gick av då jag klippte av en 2 mm träribba (inte hardwood)!Förskräckt Köper man verktyg från  7Eleven får man nog skylla sig själv

 Annars gäller ju: okulärbesikta - vrid o vänd - fingra på - prisvärt - etc

Tjalle58
2018-05-04 21:11
#3

Tack Markus

Just det skruvstycket skrev jag upp på min önskelista.

Upp till toppen
Annons: