Annons:
Etikettnyheter
Läst 2626 ggr
skalahobby
4/22/18, 5:43 PM

Sweden CB 90 Tiger Models 1/35

Sofi tar sig en titt på Stridsbåt 90.

Annons:
[Hayabusa]
4/23/18, 8:13 AM
#1

👍

skalahobby
4/25/18, 9:09 PM
#2

#1 Tack Hayabusa för tummen upp. Det är kul att få respons och veta att det gillas det man gör. Är det så att ni andra inte gillar att jag delar mina filmer här, säg gärna till.

[Hayabusa]
4/25/18, 9:24 PM
#3

#2 Ingen orsak, jag uppskattar det du gör. Dessvärre har jag en känsla av att aktiviteten på detta forum svalnat något. Konkurrens från andra sociala media, gissar jag.

StefanW
4/25/18, 10:36 PM
#4

#3 Tittar man i bakspegeln så följer det ett mönster. När våren kommer så är det många som försvinner ut i trädgården och husunderhåll m.m. De kommer ofta tillbaka under hösten. Men, visst man skall inte underskatta andra former som tex FB. Dock tycker jag att det är svårt att hitta äldre inlägg på FB. 🙂

#2 Jag personligen uppskattar det som du och Thomas gör i Skalhobby. Filmerna på tuben är bra och intressanta, så fortsätt gärna! 👍

Stefan - Modellbyggare

JaGa
4/26/18, 12:25 AM
#5

Tack för titten Sofi…👍

Helt klart väldigt uppskattat för allt arbete ni gör och lägger ut här…🙂

[Hayabusa]
4/26/18, 8:33 AM
#6

#4 Så är det. Modellbyggande är, gissar jag, en hobby som passar bäst på den mörka delen av året (vilken förvisso är jäkligt lång i vårt land).  Ett forum är dess medlemmar och precis som många andra forum är inget konstant över tid. Själv är jag inte på FB och nyttjar inte heller Twitter eller Instagram, men de finns ju där i etern ändå. 

Vad jag försökte säga är - även om ett inlägg inte får särskilt många kommentarer, likes osv så innebär det i grund & botten inte så mycket. Man ska inte dra för många växlar på det, anser jag.

Annons:
wooderson
4/26/18, 8:46 AM
#7

själv är jag dubbelansluten och får både notering från youtoube och här, men jag tycker att ni har en trevlig kanal.

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

bommen99
4/28/18, 2:53 PM
#8

#6. Inte bara välformulerat utan också intressant  innehåll. Jag är inte heller ansluten till några s.k. sociala medier, endast denna sajt.

iFokus har ett trevlig innehåll och visst, det är kul att få en o annan uppskattning i sin byggtråd. men det är nog så att många  jobbar mer intensivt med sina projekt under vinterhalvåret.  När det väl vankas sol och värme så pockar andra aktiviteter på, i synnerhet om vintern är kall och snörik.  Mitt intresse är träfartyg och då helst handelsfartyg, varför sådana byggsatser är sällsynta är mig en gåta (har ngn tips blir jag sååå glad). Jag läser i princip alla inlägg oavsett vad de handlar om (tanks-byggarna är otroligt flitiga och gör superfina byggen!!

skalahobby
4/30/18, 10:54 PM
#9

Tack för era kommentarer.
Att få positiv respons gör att man vill fortsätta, och att man vet att man gör rätt.
Utan några reaktioner skulle man tröttna.

[Hayabusa]
5/1/18, 8:35 AM
#10

#9 Så klart, det ligger ju en hel del jobb bakom.

[Hayabusa]
6/28/18, 5:07 PM
#11

Köpte Allt om Hobby idag - innehåller bl a ett fint reportage om Sofis bygge av CB 90. Rekommenderas 👍

JaGa
6/28/18, 6:59 PM
#12

Fick mitt exemplar i brevlådan min. Trevligt reportage…😃 Vår egen Mattias här i IPMS Uppsala håller på ta fram lite egna detaljer till båten. Se mer här på IPMS Stockholms forum: http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=10080&sid=c9ca191f15d806b3f48f167e8e059762

Upp till toppen
Annons: