Annons:
Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 1298 ggr
Dioramabyggare
3/24/18, 9:29 AM

Tips på enkla transportlådor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par tips på enkla transportlådor jag gjort till mina jeepmodeller, av en kaklåda, och av en "ESSBOX"-låda jag fyndat i en av stadens butiker. Den "figursydda inredningen" har jag gjort av cellplastbitar som jag limmat fast med hobbylim/PVA-lim. "Klossen" på insidan av locket på bild #1 är till för att hålla släpkärran på plats i höjdled.

Annons:
Dioramabyggare
3/24/18, 9:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild #2.

Dioramabyggare
3/24/18, 9:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild #3.

Janne Nilsson
3/24/18, 10:11 AM
#3

Jag skulle nog rekommendera att du har något mellan frigoliten och objekten. Typ bomullsduk eller liknande. Finns en påtaglig risk att friktionen skaver av färg. Speciellt om det är vibrationer i farten.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Dioramabyggare
3/24/18, 10:33 AM
#4

#4: Tack för tipset! Jag har lite sådant pappersnäsduksliknande material som skor brukar vara inlindade i i sina kartonger. Det materialet skulle jag kunna använda. Eller bitar av en gammal näsduk, tvättad så många gånger att tyget varken luddar eller "skaver".

Orso
4/6/18, 1:04 PM
#5

För brukade jag bygga upp hållare för att mina modeller skulle stå still vid transport men det var för mycket jobb att göra det till varje utställning så jag har förenklat det.  Så här gör jag nu och har gjort flera år:   http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=9922

Upp till toppen
Annons: