Annons:
Etikettdiorama
Läst 910 ggr
DIOWORK
3/5/18, 6:36 PM

Diorama "To the last man" 1/72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett litet bygge i 1/72. Först tänkte jag använda amerikanska soldater men så svängde det över till Fallschirmjäger istället.

Bygget är ett icke perfektionistbygge. Kunde lagt mer tid men högen med ofärdiga dioramor växer sig för stor just nu. Ville få ett avslut och så blev det. Fördelen är att man lär sig när man upptäcker saker som kunde gjorts bättre.

Jag är nöjd med bygget, det finns möjlighet att snygga till det framöver om jag vill/orkar.

Annons:
DIOWORK
3/5/18, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här ser ni saker som kunde gjort bättre:

Axelrem saknas på en soldat, några av träden ser inte verkligt ut, jorden i skyttegraven kunde gjorts bättre, kroppsställningen på soldaten närmast är inte optimal mm. Jag är glad trots detta:)

DIOWORK
3/5/18, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
DIOWORK
3/5/18, 6:48 PM
DIOWORK
3/5/18, 6:48 PM
DIOWORK
3/5/18, 6:48 PM
DIOWORK
3/5/18, 6:49 PM
Annons:
DIOWORK
3/5/18, 6:49 PM
DIOWORK
3/5/18, 6:50 PM
DIOWORK
3/5/18, 6:50 PM
DIOWORK
3/5/18, 6:51 PM
DIOWORK
3/5/18, 6:52 PM
#11

Till sist filmen.

Tack för mig. Over and out /Erik

Pyttelite
3/5/18, 7:49 PM
#12

Ibland är man för självkritisk - bild #2 är väldigt illustrativ och ger verkligen perspektivet till scenen - fantastiskt hantverk även om du bara ser missarna!!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Rone
3/5/18, 9:33 PM
#13

Ett sånt där bra action-ögonblick som är så typiskt för dina byggen! Man kan verkligen känna hur nära fienden är utan att de är med i scenen. En axelrem mer eller mindre…   jag gillar det verkligen, snyggt jobbat!

Annons:
DIOWORK
3/5/18, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#12-13 Tack killar:)

Ho ho! Rone is back on track! Kul att höra av dig kompis:) Lägg upp lite bilder nu på det du byggt i smyg de senaste månaderna:)

En bild till, ser nästan ut som den är tagen på natten i ljuset av en lysraket. Fick en vibb av Oliver Stones "Plutonen"/Erik

DIOWORK
3/5/18, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

En sista bild som jag missade lägga upp förut. Gillar den pga oskärpan som gör det möjligt med en sådan närbild i 1/72. Utan oskärpa hade bilden varit förödande för deras ansikten. Nu stundar stiltje i byggandet pga utlandsresa med jobbet, nu får NI det lugnt och skönt nästan 2 veckor, he he. /Erik

Upp till toppen
Annons: