Annons:
Etikettdiorama
Läst 1392 ggr
Dioramabyggare
2018-02-20 21:41

Mitt fältförbandsdiorama

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag ändrat en del på mitt fältförbandsdiorama. Jag har tagit bort "bakväggen" helt, och limmat på en ny "framvägg" som jag ska forma till så den följer "markkonturen". Det kommer att se mycket bättre ut än det gjorde innan, tror jag.

Jag har nästan målat klart figurerna jag ska använda, men exakt hur jag kommer att placera de vet jag inte ännu.

Jag lär placera några fordon på dioramat. En Willys-jeep i ambulansutförande, en Willys-jeep med släpkärra, och två motorcyklar.

Ännu har jag inte bestämt mig för vad för sorts "mark" jag ska ha på dioramat. Gräs, lera, jord, eller en kombination… 🤔

Annons:
wooderson
2018-02-21 10:49
#1

ser lovande ut

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Dioramabyggare
2018-02-21 10:51
#2

#1: Tack tack så mycket!

JaguarMkVII
2018-02-21 11:21
#3

Det tar sej!

Dioramabyggare
2018-02-21 12:33
#4

#4: Tack tack! Ja, sakta men säkert… jag har hållit på med detta dioramat så länge att jag inte minns när jag började på det 🤔😟…

Röret till höger funderar jag på att ta bort.

Jag har ett sådant här fältkök http://www.luckymodel.com/scale.aspx?item_no=DIO-35005 som jag kommer att placera på dioramat, men jag vet ännu inte var det kan "passa in"… i skjulet bakom figurerna vid matbordet blir nog bäst.

Dioramabyggare
2018-03-06 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Snart är "Old Willie" klar för placering på mitt fältförbandsdiorama! Radioantenn och backspegel återstår ännu att limma dit, och lite grann målning, och dekalerna ska på plats. Sedan är "han" klar för vädring.

Upp till toppen
Annons: