Annons:
Etikettflyg
Läst 1087 ggr
183 Fredrik
2/9/18, 6:03 PM

Finsk Fokker D.XXI

Hej. Skulle vilja bygga Jarmo sarvantos focker D,XXI FR-97 men när ja googlar runt ser ja den med både hjul och skidor och med grön samt vit målning. Då är frågan vad flög han egentligen? Grön med hjul är min gissning Ska bygga den åt en polare som fyller 40 och jämt pratar om Vinterkriget så jag tänkte att den kommer passa i hans hylla hemma. Tack på förhand/ fredrik

Annons:
183 Fredrik
2/9/18, 6:16 PM
#1

Jorma skall det ju stå:) skriver på telefonen. Kommer säkert fler frågor när jag väl sätter igång med detta då senast jag pula ihop en byggmodell var runt 1990:)

183 Fredrik
2/9/18, 7:50 PM
#3

Ah! Med skidor. Tack! Därför ja fråga va för min forskning sa att flottilj 24 som han tillhörde hadde 36 fokkers vid krigs utbrottet men bara 4 hadde skidor vid ett datum som jag uppfattade som det han sänkte sina 6 bombare. Ska se om ja hittar sidan igen:)

183 Fredrik
2/9/18, 8:27 PM
#4

Då är första följdfrågan vart får jag tag på dekalerna? Första kitet ja köpte va den danska med enbart hjul. Så ja köpte en med både hjul å skidor MEN där har man censurerat omslaget samt tagit bort den finska delen av dekalerna. Behöver 1/72 svastikorna samt FR-97 och den vita 2an på rodret

Orso
2/10/18, 1:50 AM
Annons:
183 Fredrik
2/10/18, 5:01 PM
#7

Tusen tack !!!

183 Fredrik
2/10/18, 5:16 PM
#8

Funderar på om man ska bygga ihop ett diorama av nåt slag. (aldrig gjort det förut) och som sagt senast ja höll på med detta var -90 då va ja 13bast:) Själva byggandet av planet ska inte va problem. Men sen ska den målas. Vad är bäst i detta fallet? Spray? Eftersom den har ganska simpel målning… Kort å gott vad kommer jag behöva för grejjer? Köpte även 14andra ww2 modeller att öva på haha :) Alla tips är ju såklart väldigt välkomna i detta läge:)

ElLobo
2/10/18, 6:22 PM
#9

Gör ett par sökningar. Använd sökfunktionen på sajten, eller varför inte kika bland tipsen i vår Bra-att-ha-tråd (finns under Aktuellt just nu som du hittar i vänsterkolumnen). Många av de tipsen är alltid aktuella. 😉

Upp till toppen
Annons: