Tips & Råd

Pansar, tips önskas gärna!

2018-02-07 20:23 #0 av: Falken70

Efter mitt återfall i plastträsket har jag bara byggt flyg. 
Men, under mina år i det militära jobbade jag en hel del med PBV401, MT-LB. 
Vore skoj att ha en sådan i vitrinen som lite minne, det var ju trots allt en väldigt rolig tid. Tummen upp Idag landade byggsatsen från SKIF. 
Skulle verkligen uppskatta lite råd från pansar-rävarna då detta är lite utanför min bekvämlighets-zon. Har ingen ambition att bygga den "exakt på exakten", helt OK om det skiljer lite på lyktor osv. 

Några saker jag grunnat på:

- Splinter, finns det några färdiga masker i 1:35 (kanske till Strf 90) som man kan anpassa? Har inte funnit några. Eller är det "manuell" maskering som gäller?

- Reg.skylt, någon som saluför masker eller dekaler med svenska militära reg.nr?

- På IB2 döpte vi alla vagnar, jag tänkte bygga "Das Boot" (den gick igenom isen i Villingsberg och sjönk Loosermen, vi fick snurr på den igen efter några hektiska dagar Pustar). Var finner jag masker/schabloner för att spruta namnet på vagnen? 

- Tänkte använda metallband från MasterClub, är i tenn tror jag. Funkar det med "Burnishing Fluid" för att få till rosten?

Har ni några fler tips på hur man får till en acceptabel vagn? Tar emot allt Skrattar

Anmäl
2018-02-08 08:29 #1 av: wooderson

Kul att du ger dig på lite pansar, har dock inga svar på frågorna

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.