Annons:
Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 2523 ggr
marcusjohnson78
1/10/18, 6:14 PM

180302-04: Modellbyggarhelg "Moholmsträffen"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkommen till IPMS Skaraborgs årliga byggträff!

Arrangemanget startar på fredag kväll kl 18:00 och slutar cirka på söndag middag med att vi äter lunch tillsammans.

Att delta i hela arrangemanget kostar 250 kr för hela helgen.

Nytt för i år är att vi har en grundkostnad för att delta oavsett hur många dagar du är med, den är 250 kr och det är för att täcka lokalhyra och andra kostnader kring arrangemanget. Man kan köpa till helpension per dag man deltar. Fredag kostar 50 kr, lördag och söndag 100 kr/per dag.

Vi hoppas även i år att IPMS Sverige kan ge en subvention till arrangemanget, men detta återkommer vi med när vi vet!

Det finns byggbord med pappunderlägg, belysning och grenuttag får man ha med sig själv. Vi har tystgående kompressor som man får låna. Det finns wi-fi i lokalen.

Swapmeet är självklart om vill skiljas från någon modell!

Annons:
wooderson
1/10/18, 7:27 PM
#1

Vilken fredag pratar vi om?

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annette
1/10/18, 8:56 PM
#2

Fredag 2 mars - söndag 4 mars.

ElLobo
1/11/18, 12:38 PM
#3

Justerat rubriken så datum framgår från början. 😉

marcusjohnson78
1/11/18, 7:36 PM
#4

#3 Tackar Mikael!

pelle68
1/24/18, 8:27 PM
#5

Jag och frugan anmäler oss och tänker närvara hela helgen.

marcusjohnson78
1/26/18, 4:10 PM
#6

Så då har jag goda nyheter! IPMS Sverige subventionerar 150 kr till varje medlem 2018 på deltagaravgiften, så då kostar det bara 100 kr! Om du inte redan är medlem så kan du bli det här: http://test.ipmssverige.org/medlemskap-i-ipms-sverige/

Sista anmälningsdag och slutbetalning är en vecka före arrangemanget, alltså 23/2. Avbokningar efter den 27/2 återbetalas inte!

Varmt välkommen!

Annons:
Janne Nilsson
1/26/18, 5:13 PM
#7

Är det samma lokal som sist?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

marcusjohnson78
1/29/18, 2:13 PM
#8

#7 Japp det stämmer, samma som sist! Välkommen!

//Marcus

marcusjohnson78
2/11/18, 1:32 PM
#9

På söndagen kommer Janne Nilsson hålla föredrag om figurmålning, här kommer några rader från Janne att tänka på! För att få ut mest av min lilla demostration kan det vara bra att ha med sig ett övningsobjekt att måla på. Jag kommer först att köra teori i en presentation, visa hur jag målar och sen går runt lite och hjälpa de som vill försöka själva. Sen repetera nästa moment så får vi se hur långt vi hinner. Jag rekommenderar att man har akrylfärger. Vallejo, Citadel, Andrea, Reaper mm. Själv använder jag mest Andrea och Reaper. Detta för att de torkar med en mycket mattare yta. Bäst vore om ni kunde ha en Alpine figur med er i 1/35 eller av motsvarande kvalitet. Skälet är att det är så mycket lättare att måla bra skulpterade figurer än mediokra figurer, gör inte misstaget att tro att sämre figurer är bra övningsobjekt. Primad i matt vit och i lämplig hållare för figuren medan ni målar. Se till att ni har bra penslar med er. Rekommenderar Windsor & Newton Series 7 eller Rembrandt 8404, storlekar 0 och 1 borde räcka alldeles utmärkt. Eller motsvarande kvalitet. Annat bra är hushållspapper, papptallrik som pallette, vitt vanligt papper och burk för vatten. Mvh Janne

marcusjohnson78
2/11/18, 1:37 PM
#10

Det har börjat trilla in lite betalningar. Sista anmälning- och betalningsdag är 23/2. Vill ni anmäla er, skicka mail till marcusjohnson78(a)gmail.com så kommer info på e-post! Välkommen!

ElLobo
2/15/18, 9:00 PM
#11

Favorit i repris! 😎 Klart en helg i byggandets tecken lockar. Marcus: e-post skickat

marcusjohnson78
2/22/18, 1:36 PM
#12

I morgon så är det sista dagen att anmäla sig! Alla har inte betalat, så gör det senast i morgon för att säkra din plats! 250kr för deltagande, vill ni ha helpension så kostar det 250 kr. Ipms subventionerar alla medlemmar 2018 med 150kr!

pelle68
2/23/18, 9:47 PM
#13

Vill betala men du har två mobilnummer. Börjar ditt Swish-nummer på 072- eller 073?

Annons:
marcusjohnson78
2/24/18, 6:53 PM
#14

Hej på er!

Då har anmälningstiden gått ut och samtliga har betalat! 

Måste börja med att be om ursäkt att en del information inte riktigt nått ut till er alla. Jag har försökt att hålla mig till Facebook och Modellbygge iFokus. Dock hade jag bara gjort korta blänkare på IPMS Stockholm och Göteborg sidor. Ska bättra mig till nästa år.

Jag bifogar en pdf med information om helgen.

Varmt välkomna till oss i IPMS Skaraborg!

wooderson
2/24/18, 8:51 PM
#15

Hoppas ni får det riktigt trevligt, hade gärna varit med, men jobbar den helgen, kanske kommer på en snabbvisit under lördagen när det är utställningen

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

ElLobo
3/2/18, 11:36 AM
#16

Nu är vi på rull!

Dioramabyggare
3/2/18, 11:39 AM
#17

#16: 🙂

WildeSau
3/2/18, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Ha det så trevligt och glöm inte ta med riktigt kaffe!


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
3/2/18, 7:42 PM
#19

:D

Janne Nilsson
3/2/18, 10:10 PM
#20

Håller på att packar!

Vi ses om drygt 12 timmar.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Annons:
ElLobo
3/4/18, 3:52 PM
#21

Tack så mycket för ännu en trevlig bygghelg!

Janne Nilsson
3/5/18, 6:31 PM
#22

Kul som vanligt. Tack för att ni arrangerar detta.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Upp till toppen
Annons: