Annons:
Etikettersäljbyt
Läst 1125 ggr
Dioramabyggare
2018-01-09 12:57

Säljes/bytes: Scalextric bilbane-delar

Någon på forumet som samlar på delar till Scalextric-bilbana från kanske början av 1970-talet?

Jag har sju stycken bilar (varav en Chevrolet Corvette, och en Porsche 911 och båda saknar motor och hjul), 19 skyddsräcken, två körreglage (ett är sönder/sprucket), två banstöd, ett par anslutningskablar som passar mellan bandelar, en "lös" drivmotor och lite annat.

Hur mycket delarna är värda har jag ingen aning om, men jag hade tänkt mig 100 kronor. Jag kan annars tänka mig att byta delarna mot några amerikanska soldatfigurer (VK 2) i skala 1/35.

Jag har tyvärr ingen möjlighet att prova så bilarna fungerar, men de flesta ser ut att vara körbara.

  • Redigerat 2020-10-07 12:09 av Niklas
Annons:
Proosen
2018-01-10 19:49
#1

Jag tar gärna dem för en hundring+frakten förstås. Eller kanske man skulle göra en tur åt ditt håll någon passande helg?

Kan ju göra en tur till Göranssons och se om han har något intressant i figurväg också om du hellre byter grejer.

Niclas

Dioramabyggare
2018-01-11 00:59
#2

#1: Hej Niclas! Självklart är jag intresserad av att byta bilbanedelarna mot några soldatfigurer! Jag har skickat pm till dig.

Upp till toppen
Annons: