Annons:
Etikettfotogalleri
Läst 1422 ggr
[Jarl]
2018-01-06 15:42

Vilken är bästa fotogalleri?

Vilket är bästa fotogalleri? Sidan

Jag betalar gärna för servicen!

Har Imagur det är bra men känns som en gimmick som kommer försvina och dom tar betalt kanske sedan?

Hade photobuket men slarvat bort min mail så jag kan inte ändra

Annons:
Orso
2018-01-06 22:35
#1

Jag blev förbannad på Photobucket och flyttade över mina bilder till egen domän. Jag kör på one.com. Domännamnet kostar 120:- per år (jag har .eu eftersom .se namnet var upptaget) sedan har jag lilla paketet hos one.com som kostar 20:- i månaden. Där har jag 25 GB utrymme för mina bilder mm. En fördel med detta är att jag slipper byta e-post adress om internetleverantören byts ut. Jag tror att det är den tredje vi har här i huset men nu behövde jag inte byta e-postadress.
Jag har inte satt mig in i det här med domäner men som jag uppfattat det är domänen baecklund .eu registrerad på mig sedan kan jag välja vilket webhotell som helst för mina filer, e-post o.s.v.
Om jag byter hotell så har jag samma namn kvar.  Obs. att det är en uppstartsavgift också men det var inte så dyrt när jag skaffade min.

Visst är det trevligt med gratislagring men det går ju inte att lita på att det förblir gratis. Jag tror att jag gått igenom fyra olika gratisalternativ under dom år jag har haft en hemsida och alla är borta. Det blev för jobbigt att fixa till bildlänkar efter varje byte så nu är det eget som gäller.

bommen99
2018-01-07 02:39
#2

 Att lagra bilder på  nätet ser jag som ganska onödigt och kan i värsta fall ställa till väldiga problem. Att ha viktig information i "molnet" är enligt min uppfattning, både onödigt och kan vara problematiskt om Internetförbindelsen är nere eller om överföringen är långsam.😴

Priserna för lagringsmedia är i dag nästan löjligt låg till skillnad för ca 10 år sedan. I dag kan man köpa en extern SSD-disk på 1 TB och den rymmer otroligt många bilder och är supersnabb till ett ganska lågt pris.  Med ett vettigt "sorteringsprogram" (finns mängder gratis) så har man et väldigt bra o säkert system.  Fast nu är jag ju pensionär och väldans "anti" mot många, enligt min uppfattning, konstiga och onödiga och i vissa fall, usla tjänster i SSI (Stora Stygga Internet) 🤓

Orso
2018-01-07 16:25
#3

Jag lagrar inte på nätet utan där lägger jag bilder som jag publicerar på hemsida och olika forum.

Lagra bilder gör jag i datorn och med en backup på en extern hårddisk. Vilket jag var glad för när datorns håddisk krashade

Upp till toppen
Annons: