Annons:
Etikettfotogalleri
Läst 1910 ggr
[Jarl]
1/2/18, 10:58 PM

Vad ska fotot vara i storlek?

Vad ska fotot vara i storlek? Vad är bästa fotostorlek när man laddar upp?

Ingen som tror att folk snor ert arbete ni har gjort?

Annons:
bommen99
1/3/18, 2:42 AM
#1

Jag fotar från min Samsung, det brukar bli straxt under 5 MB (utan att jag pillar på någon inställning). Sedan laddar jag in bilderna till min laptop, där kan jag enklare sortera och vända/vrida om det behövs. Om du med storlek menar själva ytan så blir det i mitt fall det det blir liksom. Tycker bilderna blir värdigt stora, kanske lite för avslöjande..😉

Har sett många som lägger in bilder som är uppochned eller vridna, antar att de lägger in bilderna direkt från mobilen

//h

[Jarl]
1/3/18, 10:03 AM
#2

Ja jag ändrar inte heller tror att sidan ändrar storleken eller? När man zoomar in så blir det mycket avslöjade.

Har märkt att man väder kameran för att ta lodrätt så vill bilderna inte rotera sedan. Dom hamnar på sneden.

Decaius
1/3/18, 10:05 AM
#3

#0 Hur menar du med att folk skulle sno ens arbete man har gjort?

[Jarl]
1/3/18, 10:14 AM
#4

Ta bilderna kanske finns ju massa ryssar som hackar

bommen99
1/3/18, 11:21 AM
#5

#4. Jaha, och vad skall (eventuella) ryssar göra med bilderna?? Kanske har dom en egen typ av iFokus där dom lägger in våra bilder och menar att det är deras verk,, eller?? 😉

#2. Tror att jag har rätt med detta att först lägga in i en laptop/PC o där vända o greja med bilderna (man kan ju t.o.m. ta bort massa misstag man gjort..😃) innan man publicerar i iFokus

[Jarl]
1/3/18, 11:33 AM
#6

hahaha ja du har nog rätt är onödigt orolig.  Fast om man tar vågrätt med kameran vill dom inte vända sig ibland även fast man ändrar dom i bildprogram!

Undrar hur mycket dom ändrar med experter på moddelbygge i modell magasin? Eller gör det är så högstandard att dom inte behöver ändra?

I Mode photoshopar ju dom ganska friskt.

Annons:
bommen99
1/3/18, 11:59 AM
#7

Jag använder Windows fotovisare, där kan man i princip bara rotera bilder. Funkar klockrent för mig, inga bilder är roterad. Men så fotar jag bara med Samsung-mobilen.

Man vill ju inte tro att det retuscheras bland modell-bilder (utom bilder på modeller då, om vitsen förstår 😂) Visst, någon onödig skugga eller färg som återgetts fel eller annat petitess kan man ju acceptera. Men visst, det förekommer säkert i viss utsträckning bland större magasinen men  jag har svårt att tänka mig att det förekommer i iFokus.

[Jarl]
1/3/18, 1:36 PM
#8

Ja det är så högstandard så dom behöver nog inte photoshopa.

Upp till toppen
Annons: