Annons:
Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 2857 ggr
Museo12
2017-12-06 22:23

Modellbygge för tre nybörjare?

Jag har två pojkar som är både duktiga och intresserade av att bygga ihop saker. Den ene är 11 år och har byggt med tekniklego sedan flera år. En tanke var att han i julklapp skulle få ett modellbygge för att prova något nytt. Tänker jag rätt och vad skulle ni rekommendera för bygge? Den andre sonen är "bara" sex år, men väldigt intresserad av vanligt Lego. Tycker om att montera efter ritning. Till skillnad från den äldre sonen så tycker han också om att leka med det han bygger ihop. Finns det någon form av modellbygge för så små barn? Eller något annat tips? Han vill alltid göra det storebror gör. Den tredje personen är jag. Vill utmana mig själv under julledigheten och göra ett modellbygge. Jag är total nybörjare och inte sedd som den mest praktiska personen. Var bör man börja?

Annons:
wooderson
2017-12-06 23:16
#1

Beror ju lite på om det är flyg eller pansar eller båtar eller bilar de vill bygga. Generellt är Tamiya satser enkla att få ihop. På den här sidan kan man se i lådan så kan du få en uppfattning Www.super-hobby.se Jag har en 7 åring, med lite hjälp får han ihop en Tamiya sats, det finns ju också dinosaurier och de är enkla att få ihop

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
2017-12-06 23:21
#2

På den här sidan finns också lite tips, Www.Swehobby.se

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Janne Nilsson
2017-12-06 23:26
#3

Jag tycker det låter som en bra ide och en hobby ni kan ha tillsammans och göra tillsammans. Modellbygge kan man lägga på vilken nivå som helst.

Det kan bli svårt att hitta modeller som man kan leka med också, det flesta är till sin natur ömtåliga.

Jag undrar lite över var ni finns i landet och vilket typ av förebilder som intresserar er?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[Jarl]
2017-12-06 23:35