Annons:
Etikettdiorama
Läst 1450 ggr
HasseGustafsson
2017-11-29 21:20

Det är 91’ans fel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev så inspirerad av Erik’s lilla sidoprojekt i 1/72 så jag plockade fram lite grejer jag hade liggande. Jag tänker mig en spaningsgrupp som kommer ur en skog fram till en hage. En grind, staket, traktorväg och tätt, tätt med vegetation. Synpunkter på det? :)

Annons:
HasseGustafsson
2017-11-29 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Naturligtvis är staket och sånt bara ihopslängt just nu. :)

wooderson
2017-11-29 21:37
#2

Ha ha, vilken rackare den där 91:an som inspirerar till buggen;) ser lovande ut oavsett

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

DIOWORK
2017-11-29 21:47
#3

He he, kul att vara ”skyldig” till något positivt:) Jag tycker det är ett bra upplägg. Om jag får lov att komma med tankar så säger jag spontant: skippa den ljusgula Italeri figuren, har är för stor ihop med Caesar figurena. Caesar figurena håller en annan klass både utseende och pose mässigt tycker jag. Bra att hålla alla komponenter i bygget i samma kvalitetsklass så att säga. Ha mycket buskar och gräs utmed staketet som amerikanerna gömmer sig bakom. Ett träd skadar inte och en eller två telefonstolpar kanske funkar. En höna är också roligt att ha med eller varför inte den klassiska cykeln som står lutad mot en stolpe? Något jag själv kommer jobba mer med är att ha med saker som inte måste vara med, tex en hög med grus, en hög med timmerstockar, en släpkärra, skottkärra ja vad som helst som gör det lite mer vardagligt. Huvudsaken är att ha roligt! /Erik

HasseGustafsson
2017-11-29 22:54
#4

Jo han är lite stor, jag tänkte på det. Bra tips och tankar! Jag kommer att pyssla med den här samtidigt med nån av 1/48-Spitarna jag köpt samt ett civilt 1/35-dio jag har i tankarna med den Gaz AA jag byggde i somras. Det kan vara skönt att ha några helt olika projekt på gång för kreativitetens skull tänker jag. :)

Janne Nilsson
2017-11-29 23:29
#5

#0

Den jäveln! 😎

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

DIOWORK
2017-11-30 08:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 he he! Hasse, jag funderade lite till. Återigen refererar jag till mina egna tankar. Som jag skrev tidigare försöker jag tänka i nya banor. Förutom att ha med vardagliga eller oväntade saker försöker jag ha med så många element som möjligt, (om det passar in). I ditt fall kan man ha med rätt mycket trots den ringa ytan. Träd, gräs, buskar, stolpar, grind, berg, vattenpöl, höna mm mm. Det roliga är att man då får öva på att tillverka allt detta. Lättare att göra en bit berg på 5 x 5 cm än ett helt bergsdiorama, då kanske man tröttnar på berg. En liten vattenpöl går att göra utan att köpa dyrt modellvatten, också bra övning. Hjulspåren efter Jeepen kan också vara lite leriga, det har nyligen regnat. Ja du fattar, övning och klurighet ger resultat till slut. Bifogar en bild av hur jag själv hade byggt upp det. Hur som blir det roligt att följa din tråd:) /Erik

Annons:
HasseGustafsson
2017-11-30 08:53
#7

Vi verkar tänka ungefär lika fast du tänker snabbare än mig. 😂

DIOWORK
2017-11-30 08:56
#8

Glöm nu inte hönan Hasse:)

HasseGustafsson
2017-12-27 00:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det har varit stillestånd i bygget då jag inte vet vart jag ska ta vägen med det riktigt. Fick inte nån riktig känsla för det. Efter en del fundering kom jag fram till att det är jeepens fel den ska inte vara där. Det ska stå en Sherman där så nu har jag köpt en billigt på tradera. Har dessutom lyckats bli sjuk så imorgon tänkte jag nog försöka bygga ihop den. Den får en egen tråd. :)

HasseGustafsson
2018-01-15 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jeepen utbytt och scenen något förändrad. Byggsuget har varit borta ett tag men nu pirrar det så där gôtt igen. Dom lutande tandpetarna är träd som tippats omkull av vagnen. Var köper man en höna i 1/72 förresten? Toys’r Us? :)

DIOWORK
2018-01-15 23:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Snyggt Hasse! Sa du höna i 1/72?! Skicka din adress i PM så skickar jag en höna Hasse! Jag har Pegasus sats med djur. /Erik

HasseGustafsson
2018-01-16 09:55
#12

Hahaha, har du allt på lager??? :) PM kommer!

Upp till toppen
Annons: