Annons:
Etikettdiorama
Läst 1674 ggr
[Jarl]
11/29/17, 6:41 PM

Snö

Läste här på iFokus att man kan anväda bikarbonat som snö

Och trälim?

Men hur lägger man på det?

Andra tips om vinter diorama mottages också såg något att Ak interativ har något effekt som heter wett effect

https://www.ebay.com/itm/Weathering-Glossy-WET-EFFECTS-FLUID-Enamel-35ml-AK-Interactive-079/401245445921?epid=1329829228&hash=item5d6c179f21:g:XAgAAOSwux5YV28E

Någon som prövat?

Annons:
wooderson
11/29/17, 7:13 PM
#1

Jag har provat det när jag byggde min kv1, såg ganska bra ut, innan det hade torkat var det väldigt snyggt, när det väl torkat såg det ok ut, blir lite som en tjock glansig lack, och ger en viss look av att något är blött, funkade dock bäst i mindre mängder, och inte så bra på figurer

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

edde9310
11/29/17, 8:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Testade för herrans många år sen med bikarbonat, tyckte de blev hyfsat men tror dock ja bara spädde det med vatten🤔

[Jarl]
11/29/17, 8:02 PM
#3

Hur la du på det?

edde9310
11/29/17, 8:10 PM
#4

Har för mig att ja använde en sked, la upp en hög o sen penslade ut det. Sen när de torkat blev de väldigt poröst, så åker ju av lätt om man rör det. (Nackdelen om man bara blandar med vatten). Men har inte testat o blanda vatten, trälim och bikarbonat. Det kanske funkar bättre?

[Jarl]
11/29/17, 9:56 PM
#5

#2 oj snygg bild

#4 ska pröva göra ett test.

Ganske går och blande i gips också så man kan göra fotavtryck?

[Jarl]
11/29/17, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Gjorde ett test den först från höger är trälim och bikarbonat den andra är bikarbonat och gips och trälim vart inte alls bra!

Tredje är Icy sparkles. Men dom har inte torkat riktigt

Annons:
PAK43
11/30/17, 1:12 PM
#7

Jag har kört med microballongerna vid nåt tillfälle. Byggde i alla fall upp ytan med lite (vit) spackel om det skulle vara upphöjt, därefter utspätt trälim och sist microballongerna som hälldes på.

Det blev såhär, syns inte speciellt bra, men det är kanske det som är meningen:

Minns tyvärr inte vart jag köpte microballongerna.

Janne Nilsson
11/30/17, 4:08 PM
#8

Har du blandat Bikarbonatet med trälim eller sprinklat över? Det ser ut som det förstnämnda?

Numera brukar jag lägga ett lager trälim och sprinkla om jag vill ha det tjockt. Och sen använda Mig´s Pigment Fixer när det har torkat eller jag vill lägga på mer.

Tunna lager så använder jag bara Mig´s Pigment Fixer.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

[Jarl]
12/31/17, 7:43 PM
#9

Hej har lagt det över dioramat med det ser bra ut när det är blött!

Mindre bra när det är torkat får se hur det blir?

Upp till toppen
Annons: