Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1975 ggr
HasseGustafsson
10/18/17, 10:26 PM

MR Paint

Synpunkter på MR Paint? Jag har sett att dom har en hel del färger från svenska försvaret och blev lite intresserad. Har också förstått att det inte är acrylfärg på samma sätt som t ex Vallejo/AK så funkar Vallejos AB Cleaner eller behövs en speciell? Såg skalahobbys test men den kändes inte helt objektiv. Luktar dom mycket? Jag har inget målarbås.

Annons:
Bamseplaster
10/19/17, 6:52 AM
#1

Dom är väldigt tunna och är därmed färdiga att hälla ner i airbrushen. Trots tunnheten täcker dom oerhört bra och blir därför väldigt dryga. Kommer i en 30ml glasflaska med blandarkula i. Luktar kraftigt och kräver en laquer thinner för rengöring. Kräver skyddsmask och har du inget målarbås krävs ordentlig vädring efter målning. Färgerna ger fint resultat med en sidenmatt finish. Har provat de grå Gripenfärgerna är nöjd med dom

skalahobby
10/22/17, 7:19 PM
#2

#0 Hej Hasse.

Ser att du tyckte att våran film inte var objektiv.
Skulle du vilja förklara hur du menar?
Det kan vara bra med konstruktiv kritik för framtida filmer.

Själv ser jag inte att jag säger något som ingen annan kan hålla med om.
Säger åter igen, dom är kanon 👍

HasseGustafsson
10/23/17, 9:53 AM
#3

#2 Hej! 

Jag upplever inslaget som sponsrad reklam från Alfahobby, och då blir jag automatiskt tveksam när produkten beskrivs som så ofantligt bra. Inget fel på reklam och betalda samarbeten, men då ska inslaget märkas som sådant enligt marknadsföringslagen så mottagaren kan bedöma innehållet från den utgångspunkten.

Passer
10/23/17, 10:59 AM
#4

Titta på fler recentioner som tex Flory models eller doogs models på youtube. Jag använder bara de här färgerna idag och dom är extremt bra. Använd dock mask och utsug eftersom det är lackfärger.

skalahobby
10/23/17, 9:38 PM
#5

#3
Vad jag vet så har vi alltid visat i våra filmer i fall det är betald marknadsföring i dom. Men jag har som policy att alltid säga vad jag tycker om sakerna personligen oavsett om det är bra eller dåligt. Många produkter jag får gör jag inte ens en film om om jag inte tycker dom är värda det. 

I det stora hela tycker jag personligen att man måste hämta infon i från många håll och skapa sig en egen uppfattning. En burk på 69kr tycker jag det kan vara värt efter alla lovord runt om på internet och alla träffar. 

Du kommer nog få det svårt att hitta en recension som inte är betald marknadsföring på något sätt. Allt från någon % i rabatt till att man får betalt för att visa upp en produkt. 

Jag vet bara att mina filmer har öppnat upp ögonen för extremt många som kommer och tackar mig för allt jag gör. Konstruktiv kritik är alltid bra att få ibland. 

Mvh Sofi

HasseGustafsson
10/23/17, 10:38 PM
#6

#5 Jag frågade efter erfarenheter här av just den anledningen. Jag vet hur det funkar då jag själv är medlem i branschorganisationen Influencers of Sweden.

Annons:
[Hayabusa]
10/24/17, 9:02 AM
#7

Vill påstå att det till stora delar är fråga om tycke & smak. Bra? Mindre bra? Och i så fall - jämför med vad?  Instämmer med Sofi, det är alltid bäst att testa själv för att få en bra uppfattning om jag gillar produkten eller ej.

Upp till toppen
Annons: