Annons:
Etikettallmänt
Läst 4489 ggr
HasseGustafsson
2017-10-06 23:05

Mamoco

Är det nån som vet om Mamoco har problem? Beställde färg den 11/9 och har inte ens fått orderbekräftelse. Får inget svar på frågor via mail heller. Har tidigare hört uppgifter om utbrändhet?

Annons:
bommen99
2017-10-07 03:21
#1

Om det är utbrändhet eller inte kan jag inte uttala mig om.  Däremot har jag tidigare upplevt att han liksom varit "frånvarande" vilket för mig har inneburit att jag inte längre handlar av honom. Synd då han har bra priser o bra prylar, men det finns ju andra

[Hayabusa]
2017-10-07 09:17
#2

Dessvärre är det hälsan som spökar, om jag förstått det rätt. Som jag känner Magnus så är det en bra kille, men man styr inte över allt här i livet. Kan vara värt att ha i åtanke.

bommen99
2017-10-07 15:04
#3

#2. Om det nu är hälsan som spökar, är det givetvis tråkigt, Magnus är ju en trevlig kille som verkar vilja väl. Dock  lite typiskt för "enmansföretag" som inte har ngn BU om det "krisar sig. 

Oaktat vad som ligger bakom, så har jag upplevt att det är lite osäkert beträffande leveranser från Magnus och visst kan man ha eventuell sjukdom i åtanke, men det förändrar i sig inte fakta, Magnus borde ha någon form av backup  om han inte själv är förmögen att kommunicera med sina kunder. Man kan ju titta på "Lanternian" som verkar ha "dött", vad har hänt. Det finns ju trots allt många bra leverantörer som har en fungerande leverans/support.

HasseGustafsson
2017-10-07 20:09
#4

Jag beställer det mesta från Ministuff men dom hade inte allt det jag behövde den här gången så jag tänkte att det har ju gått bra förut. Köpte bla ab'n av Mamoco och den kom väldigt snabbt. Men nu är stopp i mosquitobygget då jag saknar den grå färgen. Synd.

[Hayabusa]
2017-10-08 08:12
#5

#3 Vad man "borde ha" kanske inte alltid är vad livet kastar på en. Att denna situation skulle uppstå var inget som Magnus hade på sin agenda, men visst är det trist & irriterande för alla inblandade. Personligen har jag förståelse och önskar Magnus allt det bästa, byggmodeller är inte allt här i världen.

Mecthegreat
2018-02-23 11:48
#6

Har företaget upphört/konkat ? , går ej att få tag på personen via sms/mail/telefon

Annons:
Mecthegreat
2018-02-24 17:47
#7

nån som vet?

[Hayabusa]
2018-02-24 20:27
#8

#7 Jag har inte någon aktuell fakta, men gissar att det är hälsan som ställer till det.

Mecthegreat
2018-07-03 10:55
#9

Inget nytt ?

[Hayabusa]
2018-07-03 18:25
#10

Nope. Dessvärre ska vi nog inte ha några stora förhoppningar.

Mackan-Kingen53
2018-07-11 12:15
#11

Försökte gå in på sidan precis, fortfarande borta. Synd eftersom att där finns jättebra priser och där finns inte så många modellbutiker i Sverige förutom Alfahobby, ModelCraft och några andra. Har någon fått nyheter om vad som har hänt? Mamocos Facebooksida är även död. Den är kvar men den enda senaste aktiviteten är folk som undrar varför sidan är nere och var deras leverans har tagit vägen.

[Hayabusa]
2018-07-11 19:47
#12

#11 Tror inte att vi ska räkna med Mamoco återuppstår. Allt är möjligt, men sannolikheten låg. Citerar mig själv:

"Vad man "borde ha" kanske inte alltid är vad livet kastar på en. Att denna situation skulle uppstå var inget som Magnus hade på sin agenda, men visst är det trist & irriterande för alla inblandade. Personligen har jag förståelse och önskar Magnus allt det bästa, byggmodeller är inte allt här i världen."

Mackan-Kingen53
2018-07-13 23:13
#13

Någon som bor i eller nära Täby där Mamocos butik ligger? Man kanske kan kolla till om dom har gått i konkurs, läggt ner, eller semesterstängt?

Annons:
bommen99
2018-07-14 06:57
#14

 #12. Kanske du känner Magnus lite mer än andra, men denna situation  har vi ju upplevt tidigare betr.  Mamocos plötsliga frånvaro. Vid ngt tillfälle då jag betalt i förskott så satte Magnus tillbaka pengar på mitt konto så snart han var "spelbar" (eller hur man nu uttrycker det). Med det vill jag säga att jag upplever Magnus som ärlig och han vill göra rätt för sig och givetvis hakar jag på och önskar Magnus det bästa.

[Hayabusa]
2018-07-14 07:52
#15

#14 Som jag tidigare skrivit så beror situationen på ohälsa och INTE illvilja eller bedrägeri. Kanske "återuppstår" Mamoco igen, kanske inte…Men det ska vi inte ha några stora förhoppningar om, dessvärre. Dags att vända blad.

WildeSau
2018-07-15 20:08
#16

Hayabusa har gett ett så bra svar det går att få för närvarande och den här tråden är nu stängd för att slippa vidare spekulationer.


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

HasseGustafsson
2018-07-15 23:05
#17

#16 Bra.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: