Annons:
Etikettallmänt
Läst 926 ggr
mrpacecar
8/28/17, 7:44 PM

Varför har ni just denna avatar och användarnamn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej sitter och försöker att hitta inspirationen efter min 1/18 thunderbolt.              Har beställt grejer till nästa GB men leveranstiden är lång och tung. Kom på en liten ide då det finns så många roliga avatar´er och användarnamn.  Har era namn och avatarer anknytning till hobby eller något annat?                                                                   I mitt fall så har jag en förkärlek till indy 500 corvette pace cars, därför tog jag namnet "Mrpacecar" och drömbilen när det gäller pace car är min Avatar 2012 corvette zr1 3zr indy pace car. Jag samlar också på corvette pace car i skala 1/24. De flesta är franklin mint och greenlight färdig modeller, men de senaste (corvette c7)  är ombyggda maisto modeller som jag målat om och satt egna dekaler på. Den enda pace car´en som är en plastmodell i skala 1/25  är 2012 zr1, då jag inte har fått tag på en ZR1 i skala 1/24! Så har ser samlingen ut idag och då ligger den sista pace car´en  2017 redo för tillverkning (isärmontering, målning, ihopsättning och dekaler).  Någon som nappar på detta inlägg???

Annons:
mrpacecar
8/28/17, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

och nästa

HasseGustafsson
8/28/17, 9:32 PM
#2

Jag heter som jag heter och min Avatar var bara en kul bild som jag skrattade gott åt. :) Ingen anknytning till någ alls egentligen alltså. :)

Orso
8/28/17, 9:34 PM
#3

Jag spelade ett onlinespel med maffiamotiv ett tag ochnär jag inte fick registrera Björn då man inte gillade Ö så fick det bli björn på italienska och det har fått hänga med.

Janne Nilsson
8/28/17, 10:08 PM
#4

Jag heter faktiskt så här och min Avatar är en teckning av mig, om än i zombieform a Walking Dead stil.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

mrpacecar
8/28/17, 10:10 PM
#5

Hej, visst är det roligt. Oavsett om man har någon anknytning eller ej så finns det ett litet tänk bakom ändå👍

JaguarMkVII
8/28/17, 10:19 PM
#6

Jag har just en JaguarMkVII i 1:1, därav namnet. Avataren hittade jag i ett annat sammanhang och insåg att det var avatarmaterial. Ser betydligt värre ut i verkligheten…

Annons:
Banjoman
8/29/17, 7:38 AM
#7

Jag spelar (tenor)banjo -- därav nicket -- och bygger fartygsmodeller, så för avatarbilden ville jag gärna ha något med maritim anknytning. I fotalbumet hittade jag en färgstark bild jag tagit själv (och således har rätt att använda) som gör sig bra beskuren till fyrkantigt format, och som visar delar av riggen på HMS Victory där hon ligger i torrdocka i Portsmouth.

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Dioramabyggare
8/29/17, 9:45 AM
#8

Mitt alias talar för sig själv (😉) och min avatarbild föreställer helt enkelt mina favoritkulörer.

Decaius
8/29/17, 10:08 AM
#9

Mitt alias har hängt med som forumnick etc ett bra tag och kommer från början från en karaktär jag skapade till warhammer 40000. Bilden föreställer undertecknad framför en Sherman Firefly.

bommen99
8/29/17, 10:16 AM
#10

Eftersom jag bygger Titanic och dessutom tycker att kattor är ganska OK så blev det denna bild. Kommer kanske att byta till nästa bygge. Bommen då, jo,min tidigare adress utanför Sundsvall var Njurundabommen. 

Har inga direkta planer på att byta namnet, skulle bli massa oläsliga tecken om jag byter till nuvarande adress 😮

[Tunnan]
8/29/17, 6:22 PM
#11

Jag gillar flygande Tunnan, och så det jag själv ut som en öltunna.😁😁👍🍻

petzon
8/29/17, 9:38 PM
#12

Heter Peterson i efternamn och mina lumparkompisar gav mig smeknamnet Pettsson, vilket jag valde att stava Petzon och det har hängt i sedan dess. På mitt fösta jobb delade jag kontorsrum med en kollega som naturligtvis fick smeknamnet Findus när mina jobbarkompisar fick reda på mitt smeknamn.

Petzon har hängt i sedan lumpartiden för 24 år sedan och jag använder det som nick på alla forum och spel, har även registrerat domänen petzon.se
Avataren kommer från mitt trollsländeintresse

JaGa
8/29/17, 9:55 PM
#13

Själv har jag JaGa som mitt alias, en förkortning på mitt namn Jan Gaude. Avataren min hade jag ingen större tanke bakom. Tyckte bara det var en vacker bild…😊

Annons:
starhawk
8/30/17, 8:08 AM
#14

På den tiden man spelade på en Commodore 64 var det i åtskilliga spel som man skulle ge namn åt sin karaktär, med Elite i färskt minne blev det Starhawk eftersom jag ville ha det namnet i det spelet, men det fanns inte tillräckligt med tecken för det, så nu var det dags!. Namnet kommer ursprungligen från en bok med rymdskepp jag fastnade för det då och det har hängt med sedan dess. Avataren kommer från den tyska science fiction serien "Rymdpatrullen" som jag höll på och översatte och föreställer rymdskeppet Orion VII eller Orion VIII beroende på vilket avsnitt den kommer från.

P.S. Den som kollade mina översättningar från tyskan var ingen mindre än Edward Blom som var min arbetskamrat på den tiden.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Hayabusa]
8/30/17, 8:10 AM
#15

Hmm…inte den blekaste aning. Det bara hände.

wooderson
8/30/17, 11:15 AM
#16

själv har jag valt smeknamnet Wooderson, också här är det ett gammalt nick som hängt med, kommer från filmen dazed and confused och har en roll spelad av Matthew McConaughey med just nicket wooderson. Bilden föreställer nu också karraktären, den här tråden fick mig att byta, har haft S;t Benedict tidigare

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

ROBBAN68
8/30/17, 12:42 PM
#17

Har kallats för Obelix sen tonåren. troligtvis för att jag är stor och rund! Har nicket Obelix i alla möjliga samband…

MVH//Robert C

stickanw
8/30/17, 3:09 PM
#18

Stickan har jag kallats så länge jag kan minnas, och när jag var liten så blev jag arg när man sa det eftersom jag såg ut som en sådan. I dag är det mer en komplimang att bli kallad det!

Avataren då? Ja den bara låg där och bad om att bli fotad.

mrpacecar
8/30/17, 6:18 PM
#19

Hej på er! Här nappar det, så det står härliga till👍. Fantastiskt kul att läsa era inlägg. Det här var riktigt roligt att få insikt i era användarnamn och avatarer. Tack för era inlägg, det var en chansning från min sida, men himla roligt. Hälften av paketen har kommit till GB119, så snart kommer det en byggtråd🙂. Tills dess👋

mike gbg
8/30/17, 11:52 PM
#20

mike är helt enkelt en förkortning av mitt namn  och gbg för min bostadsort

Annons:
Skalski
8/31/17, 9:06 PM
#21

Skalski är mitt efternamn… avataren är bardisken på min hjulångare Aurora Borealis 😎

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

DIOWORK
9/2/17, 9:21 AM
#22

Hej! Kul tråd! Kunde lika gärna hetat mitt riktiga namn Erik Westberg, men så många andra här hade alias så jag fick klura ut ett. 91 Karlsson förknippar jag med: en trevlig kille, humor och soldatliv. Vilket i mina ögon, he he, passar in på mig och mina byggen/inlägg. Från början hade jag en Legofigur i tysk fallskärmsjägaruniform, jag gillar Lego. Bytte sedan till en bild på mig själv, blev lite mer personligt tänkte jag. /Erik

Upp till toppen
Annons: