Annons:
Etikettflyg
Läst 934 ggr
petzon
2017-08-07 22:36

Revell Sopwith F.1. Camel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har påbörjat ytterligare ett bygge i väntan på att färgen torkar på min Trabant.

Ett impulsköp från ett spontanbesök hos Wentzels vid en av mina tjänsteresor till Stockholm.  Har alltid varit svag för Kamelen efter att ha läst en hel del Biggles.

Börjar med en boxart bild, just boxarten verkar vara det bästa i denna byggsats

Annons:
petzon
2017-08-07 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hmm, diarrebrun plast mot ett träbord verkar också bli bra kamoflage, får e till att hitta bättre bakgrund till mina foton framöver. Det är inte så mycket delar att hålla reda på, men det kompenseras av att det är en hel del skägg och partningsfel samt rejäla utstötarmärken. Detta verktygs behöver akut in till verktygsmakaren för en genomgång, då vissa utstötare ligger högt och andra lågt verkar hela utstötare plattan i verktyget vara sne, en utstötare är dessutom av och plasten har gjutit in flera cm i  hålet där utstötaren skulle suttit. Instruktionen har copyrightår 2009, men jag tor att detta verktyget är betydligt äldre än så, måste vara en omboxning av en gammal byggsats.

Tanken är att bygga rakt ur lådan men med en hel del spackel för att fixa till de värsta gjutfelen samt byta ut den medskickade riggtråden mot EZ-tråd, målningen blir nog enligt boxarten

Orso
2017-08-07 22:45
#2

Den där fanns med i 1973 års katalog.

WildeSau
2017-08-08 00:52
#3

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

petzon
2017-08-08 21:27
#4

Med tanke på åldern är byggsatsen kanske inte så tokig ändå även om den borde säljas i kit med en rejäl tub Tamiyaspackel. Med tanke på byggsatsens ålder och att det inte var speciellt mycket delar i kartongen så tycker jag att den inte var speciellt prisvärd. Min nästa Kamel får bli en Wingnut, även om den är betydligt dyrare så känns det mer prisvärt.

Upp till toppen
Annons: