Annons:
Etikettallmänt
Läst 901 ggr
petzon
8/4/17, 12:28 PM

Mekstativ till modellbåtar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har byggt mig ett mekbord för mina modellbåtar, Eftersom båtarna är ganska stora är de svår att hantera på den vanlig arbetsbänken, upptäcker ständigt att jag behöver komma åt saker på baksidan och då kommer det att gå betydligt lättare med detta hjulförsedda mekbord, Konstruktionen hittade jag i en Gör det själv-tidning för ett antal år sedan. Gjorde några mindre modifieringar. Det har en skiva av MDF som är vändbar så att man kan få en plan ovansida eller en ovansida med sarg ifall man vill undvida att prylar rullar av bordet.Större delen av stativet är gjort av 22*70 mm hyvlad fura, men några delar i 22*145 dito. Allt sammans lackat med ZAR ultra halvblank. Stativet har två svängbara och två fasta hjul så att dete går lätta att flytta och vrida bordet

Annons:
mike gbg
8/6/17, 2:44 PM
#1

Smart ide

ROBBAN68
8/6/17, 3:06 PM
#2

Hello Petzon! Som vanligt riktigt bra resultat när du fixar något! Jag håller på och färdigställer skyddsrummet i källaren där jag bor nu. Har fått hyra det för en billig peng, Så i framöver kommer jag att hålla på med mitt hobbyarbete där nere istället för garaget 2 km bort och på köksbordet! Du har ju sett min stora båt, och den vill jag ju kunna jobba med på ett  bra sätt och då var min tanke att göra nåt liknande till den. Men då jag är smed så ligger det nära till hands att det blir en tre-fot modell fotostativ, fast kraftigare material! Under båten gör jag en hylla som jag kan ha lite verktyg på också!

Kul och se att du börjat med plast också!

Ha det bäst//Robban C

petzon
8/7/17, 10:24 PM
#3

Hej Robban,

Jag kommer gärna över och kikar på dina byggen vid tillfälle, är bra sugen på att se hjullastaren du håller på med också.

ROBBAN68
8/7/17, 10:55 PM
#4

Du är så välkommen! Börjar jobba skift igen, så slå en signal innan bara så bestämmer vi närmare! 

07noll6 919193

MVH//Robban C

Upp till toppen
Annons: