Annons:
Etikettfartyg-båtar
Läst 837 ggr
Gurgel1
8/3/17, 12:45 PM

Vikingabåt

Hej ! Är helt purfärsk här på sidan . Men har en tanke som jag inte kan släppa ur min skalle . Jag undrar om någon här har någon / några ritningar på en vikinga båtmodell ? Är sjukt taggad på att sätta igång med ett sådant projekt. Har letat igenom vebben men hittat ingen direkt . Vore tacksam om någon har ett hett tips om var eller om någon sitter å ruvar på en bra sådan . Mvh

Annons:
Skalski
8/3/17, 1:01 PM
#1

Välkommen!

Testa att googla på "oseberg ship blueprints"… då hittar du massor 😎.

Det finns ett flertal trådar på forumet som handlar om just Oseberg eller liknande skepp.

Lycka till med bygget.

Posta många bilder 👍

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

Gurgel1
8/3/17, 1:04 PM
#2

Skalski jag tackar så mycket för snabbt svar . TACKAR! Jadå visst kan jag posta bilder på projektet 👍

MarkusN
8/3/17, 1:33 PM
#3

Billing Boats bjuder på sin bygghandledning till "Roar Ege" fritt på nätet om det kan vara till någon hjälp: http://www.billingboats.com/components/com_redshop/assets/document/extrafields/1316759918BB703%20Roar%20Ege%20_Instruction.pdf 

Det går att ta hem samma för deras Oseberg, men på dem har de skrivit "Copyright protected", vet inte om det gör någon skillnad för enskilt bruk. Kan sannolikt vara ett vägval att gå byggare till mötes men få ett (teoretiskt) skydd mot kinesisk pirattillverkning?

Gurgel1
8/3/17, 2:38 PM
#4

Tackar så mycket markusN

Upp till toppen
Annons: