Annons:
Etikettallmänt
Läst 1674 ggr
petzon
2017-06-18 17:48

Varning för Westbourne Model Centre

Jag vill utfärda en varning för webshoppen Westbourne Model centre, de debiterar konto/kreditkortet och struntar sedan i att leverera. Mitt fall är inte det enda, läs vadandra har skrivit på  Trust pilot Jag la en order 2015-12-20 och har fortfarande varken fått leverans eller begärd kreditering. Dum som jag var använde jag mitt kontokort eftersom kreditkortet av någon anledning inte ville funka i deras webshop. Det gör att jag inte kan reklamera till kreditkortsföretaget. Jag har ikväll författat en begäran om Europeiskt betalningsföreläggande som jag skall skicka in till Kronofogden. Förhoppningsvis betalar Westbourne när de får ett betalningsföreläggande, annars får jag begära indrivning. Det handlar om 267 GBP d.v.s. nästan 3000 kr, är inte så sugen på att bli blåst på den summan

Annons:
ElLobo
2017-06-18 17:50
#1

Bra att veta. Tack!

tlover
2017-06-18 17:54
#2

Kanske värt att lägga in denna varning på konsumentmakt ifokus också, vi har till och med en "Varning för" kategori

l'm back

petzon
2017-08-17 21:59
#3

Idag fick jag tillbaka mina pengar, Det hjälpte att sätta Kronofogden på WMB. Har dock inte fått tillbaka indrivningsavgiften  än, får ringa fogden imorgon. Lite tråkigt att pundet sjunkit rejält under de nästan två år som jag legat ute med pengarna, men känner mig ändå nöjd med att fått tillbaka nästan 2700 spänn.

MarkusN
2017-08-18 14:30
#4

Skönt att det ändå löste sig så pass bra! Märkligt att butiken lyckas hålla sig vid liv…

Upp till toppen
Annons: