Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 1369 ggr
sponny
2017-03-30 09:18

GB 116: Star Wars Tie Interceptor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu drar vi igång lite så smått med detta GBt. Och klart att jag ska bygga en Interceptor. Har varit svag för det skeppet ända sedan jag såg Return of the Jedi på bio -83.

Annons:
sponny
2017-03-30 09:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Började med cockpit och piloten. Lade på ett lager svart och har tänkt att jag ska försöka få lite liv i uniformen genom att blanda blanka och matta detaljer. Och sedan lite silver för bältesspännen och knappar.

HasseGustafsson
2017-03-30 10:47
#2

Hoppas din figur är bättre gjuten än mina till Snowspeedern. Funderar allvarligt på att slita ut dom och låta cockpiten vara tom istället…

HasseGustafsson
2017-03-30 10:50
#3

Vad bitter jag lät, det var inte meningen. :) Det ska bli spännande att följa ditt bygge!

sponny
2017-03-30 16:16
#4

Lite bitter får man allt vara. Sjukt irriterande när det inte ser bra ut. Får väl säga att jag är "ganska" nöjd med figuren. De ikoniska detaljerna på en TIE-pilot, hjälmen och slangarna, ser bra ut. Så länge man ser figuren rakt framifrån. Ser man den från sidan ser det underligt ut eftersom formen blir lite skum. Får bli lite provpassning innan jag bestämmer hur jag gör.

sponny
2017-04-04 01:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Interceptorn ramlar sakta men säkert ihop. Får väl säga att passformen är, milt sagt, si och så. Så det har blivit en hel del bortskurna styrtappar och uppborrade hål. Men det ska väl krävas lite jobb.

sponny
2017-04-06 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Cockpit ramlar ihop. Just här är jag vansinnigt nöjd med passformen. Lite som en Tamiya: klipp loss bitarna och lägg tillbaka dem i lådan. Ös i lim och skaka. Viola, en färdig modell. Väldigt nöjd.

Annons:
Upp till toppen
Annons: