Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 2019 ggr
HasseGustafsson
3/27/17, 1:25 PM

GB 116: Star Wars Snowspeeder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har så smått börja peta lite på mitt försata gruppbygge. Lite konstig och hård/blank plast och figurerna är bedrövligt gjutna. I princip inga detaljer alls, ganska så oformliga faktiskt. Jag gissar att nån tänkt att dom iaf inte kommer att synas så mycket när det är ihoplimmat och klart. Jag ska iaf ge dom lite extra kärlek nu när dom sitter på plats och man kan jobba med det som faktiskt kommer att synas. Det verkar vara en ganska rättfram historia annars, få delar och styrstift överallt, så det kommer nog att gå fort att spika ihop den så kan jag koncentrera mig på vädringen sen (det här får jag säkert äta upp… 😃) .

Jag kommer att skippa en del dekaler och måla istället för att kunna chippa och fixa lite.

Annons:
[krutgubben]
3/27/17, 2:21 PM
#1

Jag ser fram emot fortsättningen, may the force be with you Hasse.

flyingdragon
3/28/17, 6:03 AM
#2

Gillas skarpt. 🙂
Mvh Jocke

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

HasseGustafsson
3/28/17, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det var inga problem att få ihop bitarna som jag trodde. Har lagt några lager basfärg (60/40 Vallejo Sky Grey/Off-White) som grund. Jag tror det blir ett par riktigt tunna lager ljusgrått eller eller vitt på ytan, har en tanke om att låta det bli lite flammigt med flit för att få en lite sliten look redan där. Innan dess måste det dock dit lite spackel på ett par ställen.

"Instrumentpanelerna" har fått en aning ljusgrått pigment för att inte se så fräscha ut.  Figurerna är jag inte människa att få stil på, möjligen skulle man kunna fila ner hjälmarna och få lite mer konturer men jag låter det vara, klumparna till "händer" är ändå inget att göra åt så det blir inte nån större skillnad på helhetsintrycket. 

Sen ska jag ha ångest några dagar innan jag målar huven… :)

HasseGustafsson
4/3/17, 8:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det händer inte jättemycket på byggfronten just nu. Jag satt igår och pillade dit maskeringstejp samt penslade på hårspray där jag ska måla istället för dekalera. Dom dekaler som faktiskt ska dit är på plats (utom på huven som jag drar lite på…). Har problem med färgsläpp på ett par ställen, får se hur jag gör med det. Har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra med figurerna. Dom ser ut som "smält glass" som nån sa i en annan tråd, det är lockande att slita ut dom…

HasseGustafsson
4/3/17, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det blev lite pyssla ikväll också. Den har får lite färg och chippning. Huven är torrpassad och maskerad. Nu har jag gett mig själv huvudbry i om jag ska köra på med en Paneliner eller prova white wash. Decisions, decisitions….

Mecthegreat
4/4/17, 9:31 AM
#6

grymt , ser asball ut ju

Annons:
sponny
4/4/17, 11:05 AM
#7

#4 Jag öppnade min Snowspeeder och tittade på figurerna och kan bara hålla med. Figuren är nån sjuk blandning av smält plast och michelingubben. Så nu efter att ha sett dem är jag riktigt imponerad över hur bra dina ser ut. Skeppet ser riktigt, riktigt snyggt ut.

TobbeA
4/5/17, 9:25 AM
#8

Häftigt bygge, ser bra ut så långt, snyggt chippat.

HasseGustafsson
4/12/17, 9:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag är inne i en sitta-och-stirra-fas med Snowspeedern nu.  Jag tycker mest den ser kladdig ut… Den får stå och skämmas en stund så får jag ser hur jag gör vidare. Jag måste försöka tona ner den överdrivna nedsmutsningen på nåt sätt, jag vet inte vad tänkte när jag höll på…

DIOWORK
4/13/17, 12:34 PM
#10

Jättefint bygge Hasse!

HasseGustafsson
4/24/17, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu får den vara klar. Hur mycket jag än gillar Sci-Fi så var det för abstrakt att bygga. Inte min grej.. Svårt att vädra enbart från bilder och inte ha det logiska att det samlas smuts på ställen där det stänker och så.

HasseGustafsson
4/24/17, 11:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

X

flyingdragon
4/25/17, 12:59 PM
#13

Förbaskat läcker snowspeeder, gillas skarpt. 👍
Mvh Jocke

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Annons:
HasseGustafsson
4/25/17, 1:59 PM
#14

#13 Tack!

[krutgubben]
4/25/17, 2:07 PM
#15

Riktigt fint bygge, jag gillar din slitna Snowspeeder. Bra vädrat.

HasseGustafsson
4/25/17, 6:30 PM
#16

#15 Tackar!

wooderson
4/25/17, 7:50 PM
#17

Blev ju väldigt snygg iaf i mitt tycke

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

DIOWORK
4/25/17, 10:14 PM
#18

Jajamen, kalassnyggt!

Rone
4/25/17, 10:19 PM
#19

Grymt snygg Snowspeeder!

HasseGustafsson
4/25/17, 10:52 PM
#20

Men oj då. Jag som inte alls var nöjd. :) Tack så hemskt mycket hörni! Jag kanske får omvärdera den då. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: